Održivo poslovanje


Delez Srbija do zdravijih namirnica kroz saradnju sa beogradskim fakultetima

 

28. jun 2022 – Maloprodajni lanac Delez Srbija predstavio je godišnji Izveštaj održivog poslovanja za 2021.godinu. Na tradicionalnom junskom događaju sumirane su inicijative, projekti i rezultati kompanije u oblastima zdravije ishrane, zaštite životne sredine, podrške lokalnoj zajednici i zaposlenima.

Kompanija je kroz saradnju sa Fakultetom veterinarske medicine razvila poseban koncept ishrane za životinje kojim se pospešuje njihovo zdravlje, eliminiše upotreba antibiotika u uzgoju i kojim se ostvaruje povoljan uticaj na smanjenje emisije CO2. Saradnja sa Poljoprivrednim fakultetom Univerziteta u Beogradu i akreditovanim laboratorijama omogućila je da kompanija razvije koncept inovacija u procesu uzgoja voća i povrća sa ciljem redukcije količine ostataka pesticida u voću i povrću i postavljanja standarda u kontroli pesticida u proizvodnji voća i povrća.

Svi upakovani proizvodi privatne robne marke, tokom prethodne godine, obeleženi su Nutri Score oznakom i na taj način postali slovni putokaz kupcima do zdravije, izbalansirane i umerene svakodnevne ishrane. Promovisanje svežih namirnica i širokog asortimana zdravijih proizvoda doprinelo je i povećanoj tražnji za zdravijim proizvodima privatne robne marke za 10 odsto u odnosu na 2020.godinu.

„Veoma je važno da kao lider na tržištu budemo i dalje snažan oslonac privredi zemlje i da društvo unapređujemo i inspirišemo na zdraviji život. Predano radimo na odgovornom upravljanju viškovima hrane u celom lancu, pružamo snažan doprinos zaštiti životne sredine, promovišemo zdravije izbore u ishrani, a redovnim donacijama pružamo podršku lokalnoj zajednici. Kroz različite programe za naše kolege aktivno radimo na unapređenju uslova rada i ličnog razvoja svakog pojedinca, a rezultati i napredak koji možemo sagledati u Izveštaju o održivosti nama su velika odgovornost da budemo još bolji partner zajednici, društvu i ljudima u narednom periodu“, istakao je Jan-Vilem Dokhejr, generalni direktor kompanije Delez Srbija. 

U 2021.godini 80 odsto ukupne količine električne energije koju je koristila kompanija došlo je iz zelenih izvora, a nastavljena je i kontinuirana implementacija CO2 rashladnih sistema i propanskih vitrina u prodavnicama širom zemlje. Uz ova ulaganja, kao i primenu mera energetske efikasnosti, smanjena je ukupna emisija CO2 u sistemu za 38 odsto za period od godinu dana. 

Strateška odluka globanog trgovca Ahold Delez je da do 2025. godine sva plastika u okviru privatne robne marke bude u potpunosti reciklabilna, kompostabilna ili ponovo upotrebljiva, a cilj je potpuna eliminacija plastike za jednokratnu upotrebu. Kompanija Delez Srbija u 2021. godini reciklirala je 13.000 tona otpada, što je za 14 odsto više u odnosu na 2020. godinu, a u okviru inicijative za odgovorno zbrinjavanje opasnog otpada od potrošača, prikupljeno je 1150 kilograma baterija poslatih na dalje zbrinjavanje.

Kompanija je obezbedila blizu 111.000 sati treninga za svoje zaposlene, u cilju dodatnog razvoja realizovana su i tri nova razvojna programa za lidere u Operacijama kroz koje je prošlo blizu 250 kolega, a pokrenut je i Mentorski program.

Samo u 2021. godini, kompanija je donirala 780 tona voća i povrća za više od 78 humanitarnih organizacija sa više od 14.000 korisnika, kao i 203 tone voća i povrća za ishranu životinja. Delez Srbija je najveći donator hrane Banke hrane Beograd sa kojom je nastavljen rad na sistemskom upravljanju viškovima hrane kroz nadgradnju sistema doniranja razvojem digitalne Maxi platforme „Tanjir po tanjir“. 

Donacijom od 200.000 evra UNICEF-u obezbeđeni su transportno vozilo i aparati neophodni za neonatalne jedinice u Kragujevcu i Novom Sadu. Banci hrane Beograd donacijom sredstava u vrednosti od 50.000 evra pružena je podrška u nabavci vozila neophodnog za dnevno funkcionisanje donatorskog sistema i dostavu hrane do krajnjih korisnika.

ZDRAVA PILETINA ZBOG ZDRAVIJE ISHRANE

 Profesori Fakulteta veterinarske medicine i Maxi razvili poseban koncept ishrane u uzgoju pilića


Kako bi svojim kupcima obezbedila zdravije izbore visokog kvaliteta, kompanija Delez Srbija kroz stalne inovacije kontinuirano radi na unapređenju receptura za ishranu životinja, a samim tim i kvaliteta proizvoda. Tako je kroz saradnju sa Fakultetom veterinarske medicine razvijen poseban koncept ishrane živine zahvaljujući kom je eliminisana upotreba antibiotika u uzgoju i tovu pilića. Na ovaj način, kompanija je obezbedila zdravije pileće meso visokog kvaliteta u svim Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnicama.

Uz sveobuhvatnu, sistemsku kontrolu čitavog procesa proizvodnje mesa od farme do trpeze, Delez Srbija dodatnu pažnju posvećuje kontroli uzgoja i uslova života životinja i jedini je trgovinski lanac na domaćem tržištu koji je ušao u kontrolu i izmenu postojećeg koncepta ishrane u proizvodnji pilećeg mesa. 

Nov, unapređen koncept ishrane rezultat je višegodišnje saradnje sa Katedrom za ishranu i botaniku Fakulteta veterinarske medicine Univerziteta u Beogradu i podrazumeva korišćenje potpuno prirodnih dodataka hrani kako bi se pospešilo njihovo zdravlje. Na taj način, isključena je upotreba antibiotika u uzgoju pilića, poboljšan je zdravstveni status životinja i eliminisano je prisustvo antibiotika i mikotoksina u pilećem mesu.

„Dodavanjem prirodnih dodataka hrani za piliće poput probiotika, prebiotika, fitobiotika, adsorbenata mikotoksina i slično, isključili smo mogućnost korišćenja antibiotka u terapijske svrhe, s obzirom na to da je životinja tokom odgoja i tova zdrava. Naglasio bih da samo zdrava životinja može da ispolji svoj pun genetski potencijal koji se manifestuje kroz bolje proizvodne rezultate ali i veći i sigurniji kvalitet namirnica animalnog porekla. Uzgajanje pilića na ovakav način garantuje proizvodnju kvalitetnijeg i zdravijeg mesa koje danas možete pronaći u svim Maxi supermarketima“, rekao je prof. dr Dragan Šefer, šef Katedre za ishranu i botaniku Veterinarskog fakulteta Univerziteta u Beogradu koji je deo tima koji je razvio ovaj inovativan koncept ishrane.

Unapređen koncept ishrane stimuliše imuni sistem životinja i povećava ukupnu svarljivost hrane koje unesu. Ovo direktno utiče i na smanjenje emisije štetnih gasova koji zagađuju životnu sredinu i doprinose stvaranju efekta staklene baste. Tako je izmenjenim konceptom ishrane tokom tova pilića ostvarena redukcija CO2 za 3% i amonijaka za 6%. 

Zdravije je.
Tako dobro. Tako Maxi.

KOMPANIJI DELEZ SRBIJA DODELJEN SERTIFIKAT “POSLODAVAC PARTNER”


Konsultantska kuća SELECTIO, uz partnersku agenciju HR Xcel, sprovela je kompleksnu analizu internih kompanijskih procesa koji podstiču kvalitetno radno okruženje za sve zaposlene u sistemu. Sertifikat „Poslodavac partner“ dodeljen je kompaniji Delez Srbija za poseban doprinos u upravljanju ljudskim resursima i programima pogodnosti koji su usmereni ka zaposlenima.

„Posebno značajne, a najizazovnije kategorije koje pratimo kao što su Uključenost zaposlenih i inspiracija, kao i Transformacija i rast, sfere su u kojima se Delez Srbija posebno istakla. Analiza koju smo sproveli pokazala je i stratešku posvećenost kompanije ovoj temi, čime je dodatno utvrđeno njihovo nastojanje ka konstantnom unapređenju podsticajnog radnog okruženja. Delez Srbija predstavlja pravi primer uspešnog upravljanja ljudskim resursima koje se razvija u svim ključnim područjima. Posebno pohvaljujemo kvalitetnu strategiju zapošljavanja, organizacijsku kulturu, ulaganje u razvoj leadership veština, komunikaciju i feedback kulturu, te uključenost i zadovoljstvo zaposlenih. Takođe, drago nam je videti i značajno ulaganje u transformaciju i rast, posebno kroz agente promene te reskilling i upskilling zaposlenih“, istakla je Martina Kessler, Head of Organizational Development Solutions u ime Employer Partner sertifikacionog tima.

Kompanija Delez Srbija kontinuirano pruža podršku razvoju zaposlenih kojima omogućava različite programe za napredak u karijeri i dodatnu edukaciju. Samo u prethodnoj godini obezbeđeno je 111.000 sati treninga za zaposlene, a u cilju dodatnog razvoja realizovana su i tri nova razvojna programa za lidere u operacijama kroz koje je prošlo oko 250 zaposlenih. Pored toga, kompanija je pokrenula interni program „Tebi više“ radi unapređenja uslova rada za zaposlene u prodavnicama i Distributivnom centru, a sve sa ciljem da kroz ispunjenje obećanja Bolje mesto za rad, ostvari i obećanja Bolje mesto za kupovinu i Bolji komšija.

„Sve inicijative i programe pokrećemo sa ciljem da kolege kontinuirano motivišemo, inspirišemo, razvijamo i unapređujemo njihovo zadovoljstvo. Sa ponosom ističemo i kreiramo naše raznolike timove, gajimo i uvažavamo autentičnost svakog pojedinca, gradeći snažnu zajednicu posvećenih profesionalaca. Nama je sertifikat „Poslodavac partner“ motiv, ali i odgovornost, da ostanemo mesto koje okuplja dobre, vredne i zadovoljne ljude“, istakao je Marko Babić, član Izvršnog odbora i potpredsednik za ljudske resurse i organizacioni razvoj kompanije Delez Srbija.

Sertifikat „Employer Partner“, poznatiji kao „Poslodavac partner“ uspostavljen je 2005. godine sa ciljem doprinosa promovisanju kvalitetnog upravljanja ljudskim resursima. Employer Partner metodologijom SELECTIO Grupa od ove godine, uz partnerstvo sa agencijom HR Xcel za srpsko tržište, dodeljuje sertifikat na period od godinu dana, nakon čega se radi resertifikacija u slučaju da organizacija ponovno zadovolji sve potrebne kriterijume koji s godinama postaju sve zahtevniji.

DELEZ SRBIJA OTVORILA 10 NOVIH MAXI SUPERMARKETA U ISTOM DANU


8. jun 2022 - Najveći maloprodajni lanac svečano je otvorio u jednom danu deset novih Maxi supermarketa. U devet gradova širom Srbije, od danas će 188 novozaposlenih svakodnevno biti podrška kupcima u nabavci namirnica. Širok asortiman proizvoda, proverena komšijska Maxi usluga i jedinstveni koncept poverenja koji ovaj supermarket gradi duže od 20 godina očekuje od danas nove potrošače u Beogradu, Zrenjaninu, Smederevskoj Palanci, Kraljevu, Nišu, Valjevu, Užicu, Paraćinu i Ćupriji.

“Širenje maloprodajne mreže, digitalizacija procesa i zapošljavanje velikog broja novih kolega ključne su oblasti poslovanja kojima strateški težimo. Današnja svečana otvaranja rezultat su vrednog timskog rada, ali i želje da Maxi ostane omiljeni supermarket kupaca i sinonim za proverenu komšijsku uslugu i kvalitetne i sveže proizvode. Kako bismo prilikom i ovih otvaranja novih prodavnica pokazali posvećenost lokalnoj zajednici, naše kolege iz Zrenjanina su odlučile da kompanija donira sredstva odeljenju za pedijatriju Opšte bolnice u ovom gradu”, istakao je Dejan Virijević, potpredsednik operacija i lanca snabdevanja kompanije Delez Srbija.

Nakon svečanog otvaranja Maxi supermarketa u Zrenjaninu, doktoru Vanji Kunkinu, pomoćniku direktora za medicinska pitanja Opšte bolnice Đorđe Joanović uručena je donacija od 500 000 dinara zahvaljujući kojoj će biti pružena podrška u radu službe pedijatrije, kao i poboljšanju uslova za lečenje pacijenata.

Novi Maxi supermarketi otvoreni su na sledećim adresama: Bulevar kralja Aleksandra 294 i Jovana Brankovića bb (Beograd), Laze Kostića bb (Zrenjanin), 20.jula broj 1 (Smederevska Palanka), Trg srpskih ratnika 3 (Kraljevo), Obilićev venac 3, Medijana (Niš), Karađorđeva 92 (Valjevo), Trg Partizana 18a (Užice), Majora Marka 3 (Paraćin) i Karađorđeva 42 (Ćuprija). 
 
Kontinuirano ulaganje u proširenje maloprodajne mreže, razvoj ponude i pružanje usluge vrhunskog kvaliteta, uz višekanalni pristup poslovanju, strateški je model poslovanja kompanije koja pruža snažan doprinos privredi i koja od danas u svojoj mreži ima ukupno 482 prodavnice.

OTVOREN PRVI MAXI SUPERMARKET U PRIJEPOLJU
Podrška onima kojima je najpotrebnija kroz donaciju od pola miliona dinara


Prepoznatljiva ponuda kvalitetnih proizvoda Maxi supermarketa i usluga po najvišim standardima od 29.aprila dostupni su i svim stanovnicima Prijepolja – na adresi Valterova 106. Prvi Maxi u ovom gradu doneo je nabavku krojenu po merilima modernog kupca, a uz njegovo otvaranje kompanija Delez Srbija odlučila je da podrži lokalnu zajednicu i donira sredstva u iznosu od 500.000 dinara Crvenom krstu Prijepolje. 

Prostirući se na skoro 630m2, ova radnja nudi široku paletu artikala vrhunskog kvaliteta brojnih kategorija prehrane i neprehrane. Kupcima se tako na raspolaganju nalaze dobro snabdevene destinacije za kupovinu poput pijace, mesare, delikatesa i sireva, dok će užitak pri nabavci upotpuniti savršen ukus svežih peciva kao i bogat izbor raznovrsnih specijaliteta koje nude odejenja pekare i gotovih jela. Uz osmeh i asistenciju 25 zaposlenih odabir namirnica pri svakodnevnoj nabavci biće još lakši, a kupovina ugodna i brza zahvaljujući nesmetanom procesu plaćanja koji se odvija na četiri regularne i dve samouslužne kase.

“Kao kompanija koja je posvećena širenju maloprodajne mreže sa ciljem da našu ponudu učinimo još dostupnijom kupcima širom zemlje, otvaranje prvog Maxi supermarketa u Prijepolju za nas ima veliki značaj. Sa posebnom pažnjom, potrudili smo se da modernim enterijerom radnje i pažljivo odabranim asortimanom proizvoda, stanovnicima ovog grada omogućimo potpuno novo iskustvo kvalitetne i savremene kupovine. Pružanje podrške lokalnoj zajednici neizostavan je deo našeg poslovanja, te je posebno zadovoljstvo što smo ovom prilikom istovremeno podržali Crveni krst Prijepolje i samim tim one kojima je pomoć najpotrebnija”, rekao je Vladimir Denona, direktor operacija kompanije Delez Srbija.

Donacijom u iznosu od pola miliona dinara pružena je podrška humanitarnim programima Crvenog krsta Prijepolje, a donirana sredstva biće usmerena na jačanje kapaciteta narodne kuhinje, obezbeđivanje neophodnih namirnica, potrebnih artikala za higijenu i mnoge druge aktivnosti ove organizacije od značaja za lokalnu zajednicu i njene najugroženije stanovnike.

Otvaranjem ovog Maxi supermarketa, kompanija Delez Srbija obezbedila je kupcima u Prijepolju mesto na kom mogu uživati u proverenoj i kvalitetnoj nabavci, a novčanom donacijom Crvenom krstu još jednom pokazala da su podrška zajednici u kojoj posluje i pružanje pomoći onima kojima je najpotrebnija utkani u njeno odgovorno poslovanje. 

Tako dobro, tako Maxi.

 

OTVOREN NOV MAXI SUPERMARKET U CENTRU NIŠA
Podrška lokalnoj zajednici kroz donaciju od pola miliona dinara


Niš 21. april 2022 – Grad Niš od danas je bogatiji za još jedno mesto proverene i kvalitetne kupovine u najsavremenijim uslovima – nov Maxi supermarket, otvoren na adresi Generala Milojka Lešjanina broj 2. U samom centru grada, moderna, bogato opremljena prodavnica podiže iskustvo kupovine na još viši nivo, u čijem prepoznatljvom asortimanu i prijatnoj usluzi zaposlenih, kupci mogu da uživaju 00-24h.  

Prostirući se na 400m2, nova prodavnica na dva sprata raspolaže širokom paletom raznovrsnih artikala vrhunskog kvaliteta, donoseći našim sugrađanima još bolje iskustvo prepoznatljive komšijske nabavke, a njeno otvaranje kompanija Delez Srbija uveličala je i pružanjem podrške lokalnoj zajednici kroz donaciju sredstava u iznosu od 500 000 dinara, namenjenih Lokalnoj Fonaciji Niš.

„Izuzetno mi je drago što smo u Nišu, jednom od najvećih gradova u Srbiji, otvorili novu prodavnicu i na taj način prepoznatljivu uslugu Maxi supermarketa učinili još dostupnijom njegovim građanima. Posvećeni smo ulaganjima u ovom gradu, a uskoro nas očekuje i otvaranje jubilarnog, desetog supermarketa u Nišu, čime nastavljamo taj put i radujemo se širenju našeg tima u ovom gradu. Ulaganje u okruženje u kome poslujemo podrazumeva i kontinuiranu podršku lokalnoj zajednici, čemu pristupamo strateški, stoga nam je velika čast što smo ovog puta donacijom podržali lokalnu Fondaciju Niš i dali mali doprinos ostvarenju lokalnih inicijativa koje će ovaj grad učiniti još lepšim mestom za život“, rekao je Vladimir Denona, direktor operacija kompanije Delez Srbija. 

Nabavka prilagođena savremenom kupcu kreirana je tako da odgovori na potrebe svakog člana domaćinstva, koje na ovoj lokaciji očekuje bogata ponuda svežeg voća i povrća, mleka i mlečnih proizvoda, mesa i delikatesa na samouslužnim odeljenjima, bezalkoholnih i alkoholnih pića, slatkih i slanih konditora. Posebnu draž donosi savršen ukus peciva koja se peku na licu mesta, dostupnih na dohvat ruke u samouslužnoj pekari, a svakodnevnicu punu obaveza potrošačima će posebno olakšati i ponuda „To Go“ asortimana koju odlikuje bogat izbor raznovrsnih salata i sendviča, spremnih za konzumiranje u svakom trenutku.

Užitku pri odabiru omiljenih namirnica, posebno doprinosi 20 zaposlenih, koji će uz osmeh i prepoznatljivu vrhunsku uslugu svakodnevno biti na raspolaganju kupcima, dok se praktično i brzo plaćanje odvija na tri regularne i dve samouslužne kase.

Širenjem maloprodajnog lanca, Delez Srbija učinila je kvalitetnu ponudu još dostupnijom građanima Niša, a novčanom donacijom u iznosu od pola miliona dinara za Lokalnu Fondaciju Niš, pružena je podrška projektu Trag Fondacije „Fondacija našeg kraja“, čime je pokazala da je, uz kontinuirano unapređenje usluge i asortimana za svoje kupce, podrška zajednici u kojoj posluje jedan od strateških ciljeva i neizostavni deo odgovornog poslovanja ove kompanije. 

Tako dobro. Tako Maxi.

Nutri-Score - Slovni putokaz do zdravije ishrane

 

Beograd, 30. mart 2022 – Kako bi kupcima olakšala izbor zdravije i izbalansirane ishrane, kompanija Delez Srbija je ceo asortiman privatne robne marke obeležila Nutri-Score semaforom. Nutritivna vrednost proizvoda nalazi se na prednjoj strani artikla sa oznakama u pet boja – od nijansi zelene, narandžaste do crvene i pet slova – od A do E. Prateći slovne oznake prilikom odabira artikala kupac na jednostavan način može da dobije informaciju o njihovom nutritivnom kvalitetu, jer upravo pripadajuće slovo i boja upućuju na odnos makronutrijenata proizvoda. 

 

O navikama u ishrani, nutritivnom kvalitetu proizvoda i dodatnom obeležavanju artikala koji kupcu pomaže u dnevnom balansu u ishrani, na panelu „Vaš slovni putokaz do zdravije ishrane“ u organizaciji kompanije Delez Srbija, govorili su Maja Prlinčević, Sektor za javno zdravlje i programsku zdravstvenu zaštitu Ministarstva zdravlja, Jovan Todorić, menadžer za održivost i zaštitu životne sredine kompanije Delez Srbija, nutricionistkinja Ivana Mišić i Maja Anokić, predsednica Centra potrošača Srbije. 

 

Tim povodom predstavljeni su rezultati istraživanja kompanije Delez Srbija o značaju izbalansirane ishrane i Nutri-Score sistemu obeležavanja namirnica. Istraživanje je pokazalo da većina ispitanika misli da je zdrava ishrana važna, ali i da to nije uvek lako primeniti u životu. Takođe, oko 90 odsto ispitanika tvrdi da čita deklaracije, najčešće za specifične kategorije ili kada kupuje proizvode prvi put. Oko 60 odsto ispitanika deklaracije čita povremeno u zavisnosti od tipa proizvoda, dok 20 odsto njih čita samo kada je u pitanju neki novi proizvod. Artikli na kojima se najviše čitaju deklaracije su mleko i mlečni proizvodi, meso i mesne prerađevine, sir i čokolade. Kupci obraćaju pažnju samo na određene informacije sa deklaracije koje su njima od značaja poput ugljenih hidrata, soli, masti. 

 

„U poslednje vreme, zdravija ishrana je u sve većem fokusu. Ljudi sve više pažnje obraćaju na namirnice koje kupuju, čitaju deklaracije i edukuju se. Nutri-Score sistem obeležavanja je mnogostruko koristan jer nam pomaže da lakše odaberemo namirnicu koja nutritivno odgovara našim željama i potrebama. Nutri-Score sistem obeležavanja podrazumeva da se ne treba fokusirati isključivo na proizvode sa oznakama A i B, a potpuno se odreći oznaka D i E. Suština je upravo u ravnoteži – proizvode koji imaju „zelenije“ boje poželjno je konzumirati češće i u većoj meri u odnosu na proizvode obeležene crvenom ili narandžastom bojom za koje se opredeljujemo povremeno“, objašnjava nutricionistkinja Ivana Mišić.

 

Zanimljivo je da je nutritivna tablica i dalje najzastupljeniji način informisanja o nutritivnom sastavu proizvoda,  a 41 odsto ispitanika prepoznaje Nutri-Score kao sistem za nutritivno obeležavanje proizvoda. 

 

„Nacionalni program prevencije gojaznosti dece i odraslih, koji je usvojen 2018.godine ima nekoliko važnih ciljeva u okviru pomocije i očuvanja zdravlja, kao što su smanjivanje faktora rizika za hronične nezarazne bolesti putem aktivnosti promocije zdravlja i prevencije bolesti, bolje razumevanje uticaja načina ishrane i fizičke aktivnosti na zdravlje, kao i pozitivnog uticaja preventivnih aktivnosti, podsticanje razvoja, jačanja i implementacije politika i akcionih planova usmerenih na unapređenje ishrane i povećanje fizičke aktivnosti na globalnom, regionalnom, nacionalnom nivou i nivou zajednice u koje su uključeni svi sektori društva i monitoring nad naučnim podacima o ključnim faktorima koji utiču na ishranu i fizičku aktivnost“, ističe Maja Prlinčević, Sektor za javno zdravlje i programsku zdravstvenu zaštitu Ministarstva zdravlja.  

 

Širok asortiman kvalitetnih proizvoda sa Nutri-Score oznakom u Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnicama omogućava da se napravi idealan jelovnik izbalansirane ishrane.

 

„Kao kompanija koja je strateški posvećena temi zdravije ishrane kontinuirano pronalazimo različite načine da kupcima olakšamo svakodnevne izbore. U protekle dve godine radili smo na nutritivnom obeležavanju svih proizvoda naše privatne robne marke i kroz nutritivni semafor potrošačima omogućili da prilagode svakodnevnu ishranu svojim potrebama. Drago mi je što kupci sve više prepoznaju važnost zdravije ishrane, a mi ćemo nastaviti da radimo na dodatnoj edukaciji kako bismo pružili doprinos stvaranju njihovih još zdravijih navika i olakšali im zdraviji izbor“, kaže Jovan Todorić,  menadžer za održivost i zaštitu životne sredine kompanije Delez Srbija.


Prema istraživanju, oko 60 odsto ispitanika tvrdi da se zaista zdravo hrani. Pod zdravijom ishranom ispitanici najčešće smatraju kuvanu i raznovrsnu hranu, konzumiranje voća i povrća u većim količinama i uzimanje dosta tečnosti. Kao glavni razlozi koji ih sprečavaju da se zdravo hrane istaknuti su nedovoljno vremena za pripremu obroka i percepcija da je zdravija hrana skuplja. 

 

Predsednica CEPSa istakla je da prodavnice u Srbiji sadrže širok asortiman zdravijih proizvoda, što je za kupca veoma važno jer na jednom mestu može da pronađe kvalitetnu i proverenu zdraviju ishranu. 

 

„Kao neko ko predstavlja glas potrošača, a svi smo potrošači, od najmlađih do najstarijih građana, imamo potrebu da naglasimo koliko je važno na prvom mestu informisanje o samoj ideji zdrave ishrane, kao i na koji način mogu doći do potrebnih informacija na tu temu. Treba napravitii  dobar plan edukacije o benefitima zdrave i izbalansirane ishrane, kao i o načinu na koji svaki potrošač, pa i onaj sa najskromnijim mogućnostima kada govorimo o potrošačkoj korpi, može to sebi da priušti. Nadamo se i smatramo da zajedničkim delovanjem na ovom polju možemo u velikoj meri doprineti podizanju svesti naših potrošača, a samim tim i zdravijim izborima u budućnosti“, kaže Maja Anokić, predsednica CEPSa.

 

Oko 80 odsto ispitanika koji prepoznaju Nutri-Score sistem obeležavanja smatraju da je inovativan, dok 91 odsto njih kaže da je ovakav način obeležavanja proizvoda jedinstven. Kod oko 58 odsto ispitanika Nutri-Score oznaka ima uticaj na kupovinu namirnica, a manje od polovine bi kupovalo proizvode sa svim oznakama. Gotovo 90 odsto ljudi koji imaju osnovne informacije o Nutri-Score sistemu smatra da je potrebno i da drugi brendovi uvedu ovaj način obeležavanja proizvoda.

 

Istraživanje je sprovela istaživačka kuća onSpot tokom januara meseca na uzorku od 1036 ispitanika.
 

Odgovorno poslovanje kao podrška ljudima, zajednici i planeti

Održivo i odgovorno poslovanje integralni su deo i imperativ kompanija koje poslovni model baziraju na doprinosu zajednici, koje utiču na promene koje mogu da unaprede živote ljudi, pružaju podršku onima kojima je ona potrebna i konstantno pronalaze nove modele i realizuju brojne aktivnosti sa ciljem rešavanja važnih društvenih izazova.

 

Od ulaska na tržište Srbije 2011.godine maloprodajni lanac Delez Srbija strateški pristupa temi odgovornog poslovanja i kontinuirano uvodi novine u svaki aspekt vodeći računa o poštovanju visokih standarda ljudskih i radnih prava, strogo kontrolisanoj proizvodnji i kvalitetu proizvoda, upravljanju viškovima hrane, kontinuiranoj podršci lokalnoj zajednici kroz redovne donacije, energetskoj efikasnosti i očuvanju životne sredine. Delez Srbija je i dobitnik nagrade „ŠAMPION ORŽIVOSTI 2021“ Foruma za odgovorno poslovanje za izuzetan doprinos potcilju 12.3 Agende 2030.

 

Kako bi osmogodišnji projekat svakodnevnog doniranja voća i povrća podigla na digitalni nivo razvijena je prva platforma za donaciju hrane u zemlji „Tanjir po tanjir“. Na ovaj način pružen je doprinos unapređenju sistema doniranja, odgovornom upravljanju viškovima hrane i pružanju pomoći onima kojima je najpotrebnija. Zahvaljujući digitalnoj platformi, hrana iz Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnica danas stiže do velikog broja korisnika 70 humanitarnih organizacija širom Srbije, a kroz ovaj društveno odgovorni projekat do sada je donirano više od 6.000 tona namirnica.

 

Dodatna podrška sistemu doniranja pružena je kroz donaciju finansijskih sredstava Banci hrane Beograd za nabavku novog vozila, neophodnog za pružanje dodatne filantropske pomoći korisnicima, kao i dvogodišnje funkcionisanje transportnog sistema, čime je obezbeđen sistemski način dopremanja hrane do korisnika humanitarnih oganizacija koje nemaju sopstveni prevoz.

 

Kompanija je prepoznala značaj podrške inicijativi „Spasimo hranu, spasimo humanost“ i donacijom od 1 000 000 dinara pomoć je stigla do ustanova kojima je potrebna i koje su deo Saveza za pomoć mentalno nedovoljno razvijenim osobama Srbije u Nišu, Leskovcu i Vranju.
Svesni činjenice da možete pozitivno uticati na članove zajednice imate još veću odgovornost u pronalasku kredibilnih partnera u domenu održivog poslovanja. Udruženom energijom sa UNICEFom pružena je podrška projektu „Tako mali da bi u srce stali“ u modernizaciji i opremanju neonatalnih jedinica u Srbiji. Zahvaljujući donaciji od 200 000 evra, Centar za neonatalogiju u Kragujevcu dobio je prvo transportno vozilo namenjeno prevozu prevremeno rođenih i bolesnih beba. Pored toga, obezbeđena su i dva aparata za terapijsku hipotermiju novorođenčadi koje su prošle godine dobili Centar za neonatalogiju u Kragujevcu i Institut za zdravstvenu zaštitu dece i omladine iz Novog Sada.


„Verujemo da je obaveza svih nas da kao pojedinci, ali i kao kompanije postupamo odgovorno, pružimo podršku onima kojima je ona najpotrebnija i budemo deo zajedničke misije kreiranja boljeg i zdravijeg sveta oko nas. Temama u oblasti održivog poslovanja i zaštite životne sredine pristupamo veoma odgovorno, a naša strategija filantropskih aktivnosti primarno je usmerena na donacije i podršku lokalnim zajednicama u kojima žive naše kolege i kupci. Svakom novom odgovornom projektu ili inicijativi koju realizuju naši partneri prilazimo sa puno solidarnosti i empatije, jer samo tako možemo biti sigurni da će svet svakim danom postajati bolje mesto za život svih nas“ istakla je Milica Popović menadžer korporativnih komunikacija kompanije.

UNICEF i Delez Srbija donirali transportno vozilo Centru za neonatalogiju

 

Kragujevac, 26. januar 2022. godine – Danas je Centar za neonatalogiju u Kragujevcu dobio transportno vozilo namenjeno prevozu prevremeno rođenih i bolesnih beba iz porodilišta u regionu do Centra za neonatologiju i drugih relevantnih dečjih bolnica u Srbiji. Vozilo vredno 10.104.920 dinara obezbeđeno je iz donacije koju je kompanija Delez Srbija namenila UNICEF-u i kampanji Tako mali da bi u srce stali, koja je pokrenuta sa ciljem opremanja i modernizacije neonatalnih jedinica u Srbiji. 


U prisustvu državnog sekretara Ministarstva zdravlja, doc. dr Predraga Sazdanovića, direktora UKC Kragujevac prof. dr Slobodana Milisavljevića i tima lekara, transportno vozilo su direktorki Klinike za pedijatriju prof. dr Anđelki Stojković zajedno uručili generalni direktor Delez Srbija Jan-Vilem Dokhejr i Deyana Kostadinova direktorka UNICEF-a u Srbiji. 


„Centar za neonatologiju Klinike za pedijatriju brine o najosetljivijim bebama iz centralne, delom jugozapadne i delom istočne Srbije, pokrivamo čak 14 porodilišta i ka nama gravitira dva i po miliona stanovnika. Danas imamo čak 36 bebica na neonatalnom odeljenju u Kragujevcu koje se uz neumornu podršku lekara bore za svaki udah. Zahvaljujemo UNICEF-u koji je okupio svoje partnere oko ovako važne kampanje, jer je ulaganje u decu od najranijeg doba zapravo ulaganje u najvažniji resurs svake nacije. Kompanija Delez Srbija je naš heroj jer je u jednoj od najtežih godina opredelila značajna sredstva da podrži bebice koje ne bi preživele bez podrške svih nas“ izjavila je prof. dr Anđelka Stojković, direktorka Klinike za pedijatriju UKC Kragujevac.

 

Zahvaljujući velikodušnoj donaciji kompanije Delez Srbija u iznosu od 200.000 evra, pored transportnog vozila, obezbeđena su i dva aparata za terapijsku hipotermiju novorođenčadi koja se prilikom dolaska na svet suočavaju sa manjkom kiseonika, koji su prošle godine dobili Centar za neonatalogiju u Kragujevcu i Institut za zdravstvenu zaštitu dece i omladine iz Novog Sada. Deo donacije namenjen je i podizanju kapaciteta lekara i stručnog osoblja kako bi dostigli najviše standarde u razvojnoj nezi prevremeno rođenih beba. 


„Veoma smo ponosni na partnerstvo sa UNICEF Srbija i prilici da podržimo decu i to od samog početka njihovog života. Naša podrška prevremeno rođenim bebama, odraz je želje da podržimo najranjivije članove ovog društva i damo suštinski doprinos stvaranju uslova da svako dete odrasta u zdravijem i bezbednijem okruženju, što je preduslov da deca ispune svoje mogućnosti i postanu ravnopravni članovi društva. Delez Srbija nastavlja da podržava lokalnu zajednicu i društveno odgovornim projektima svakog dana činimo malo za stvaranje lepšeg i boljeg sveta oko nas“, izjavio je generalni direktor Delez Srbija Jan-Vilem Dokhejr.

 

UNICEF je krajem 2020. godine pokrenuo kampanju Tako mali da bi u srce stali sa ciljem daljeg unapređenja rada neonatalne službe u Srbiji. Podržavši rad neonatalnih jedinica u Kragujevcu, Nišu, Novom Sadu i Beogradu, UNICEF je tokom prošle godine donirao opremu u vrednosti većoj od 40 miliona dinara, ne zaboravljajući da je posebno u ovim okolnostima mnogim, tek rođenim bebama, svakodnevno potrebna pomoć zdravstvenog sistema. 

 

„Godinama unazad UNICEF ulaže u unapređenje rada neonatalne službe kroz obezbeđivanje  najsavremenije opreme, obuke lekara i drugih medicinskih radnika i stvaranje uslova za izuzetno značajnu emotivnu podršku i kontinuitet kontakta roditelja i njihove novorođene dece. Ova ulaganja intenzivirana su u vreme pandemije jer znamo da jedino pravovremena podrška prevremeno rođenim i bolesnim bebama može da im omogući da prežive i da napreduju. Zato je u prvom talasu pandemije, UNICEF između ostalog obezbedio 12 neonatalnih respiratora, a prošle godine i drugu neophodnu opremu za neonatalne intenzivne nege u Beogradu, Nišu, Novom sadu i Kragujevcu.  Ništa od ovoga ne bi bilo moguće bez snažne podrške privatnog sektora i pojedinaca, a posebno bez podrške kompanije Delez Srbija koja je u ovim nesigurnim vremenima donela važnu odluku da nas podrži vrednom donacijom od 200.000 evra, što je najveća donacija privatnog sektora UNICEF-u prošle godine. Takođe smo zahvalni na izuzetnoj saradnji sa Ministarstvom zdravlja, sa kojim od 2017. zajedno radimo na opremanju i modernizaciji neonatalnih jedinica u Srbiji. Važno je da ne zaboravimo da ovakva partnerstva i zajednički napori mogu stvoriti razliku za generacije koje dolaze i za mene je privilegija da budem deo takve akcije u društvu“ izjavila je Deyana Kostadinova, direktorka UNICEF-a u Srbiji.

 

Od 2017. godine, kada je UNICEF u saradnji sa Ministarstvom zdravlja započeo intenzivnu podršku unapređenju rada neonatalnih jedinica u Srbiji, kako bi prevremeno rođena i bolesna novorođenčad dobila adekvatnu podršku da bi preživela i napredovala, UNICEF je uložio skoro 62 miliona dinara u njihovo opremanje. Kampanja Tako mali da bi u srce stali je nastavak zajedničkog rada.

 

„Ministarstvo zdravlja je mnogo uložilo u izgradnju zdravstvene infrastrukture i podizanje kapaciteta našeg zdravstvenog sistema. Ma kolika naša ulaganja bila, ona uvek mogu biti još veća, jer je kriza izazvana KOVID-om nametnula potrebe koje smo morali da zadovoljimo preko noći i, mi smo u tome uspeli. Zato su partneri poput UNICEF-a sa kojim zajednički radimo modernizaciji neonatalne nege u Srbiji još od 2017. godine važni, jer ostaju posvećeni zajedničkim prioritetima. Ova podrška je posebno je važna sada, jer bebe i deca moraju dobiti najbolju negu, posebno u okolnostima kada im je neophodna dodatna zdravstvena briga i podrška. 

 

Današnja donacija je značajna, ne samo zbog njene visine, već zato što je to signal i poziv drugim kompanijama da u vreme krize imaju sluha za one koji se oslanjaju na našu podršku. Zahvaljujemo UNICEF-u koji je okupio svoje partnere da nas podrže u ovim vremenima kada su zajedništvo i udruživanje najveća snaga da se prebrodi kriza izazvana korona virusom i da se kreiraju uslovi u kojima će bebe i deca i posle krize odrastati u skladu sa svojim potrebama“, izjavio je ministar zdravlja dr Zlatibor Lončar.

 

Briga o prevremeno rođenim bebama, kao najosetljivijim članovima našeg društva, dodatno je otežana u uslovima COVID-19 pandemije i UNICEF, u saradnji sa Ministarstvom zdravlja nastavlja, da podržava unapređenje kapaciteta neonatalnih jedinica u Kragujevcu, Nišu, Novom Sadu i Beogradu.


 

MALOPRODAJNI LANAC DELEZ SRBIJA MEĐU ŠAMPIONIMA ODRŽIVOG POSLOVANJA


Beograd, 26. novembar 2021 – Digitalna platforma za donaciju hrane „Tanjir po tanjir“ (www.tanjirpotanjir.rs) maloprodajnog lanca Delez Srbija izabrana je kao jedan od pobedničkih projekata konkursa „Šampioni održivosti“. Ova vredna nagrada, koja pokazuje kontinuiran pristup kompanije u oblastima upravljanja viškovima hrane i donacijama, dodeljena je tokom Nedelje održivog razvoja i poslovanja koju su Forum za odgovorno poslovanje i Smart kolektiv organizovali u okviru Platforme ,,Održivi razvoj za sve’’ koju podržavaju vlade Švajcarske i Nemačke, a sprovodi GIZ. Na ovaj način, Forum za odgovorno poslovanje nastoji da promoviše dobre poslovne prakse i načine na koje kompanije, kao deo industrije i zajednice, mogu da doprinesu ispunjavanju Agende za održivi razvoj 2030, a dodelom priznanja u okviru konkursa „Šampioni održivosti“ nagrađene su upravo one koje su u svoje poslovanje i strategije održivosti uvrstile ciljeve održivog razvoja i pružile konkretan doprinos njihovom ostvarenju.

„Tanjir po tanjir“ je prva digitalna platforma za donaciju hrane u Srbiji koja je nastala sa ciljem da se proces doniranja hrane pojednostavi i kako bi na godišnjem nivou veće količine nariminca došle do humanitarnih organizacija i krajnjih korisnika. Platforma je kreirana u saradnji sa Programom Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) i predstavlja nadgradnju humanitarnog projekta „Pomažemo da imaju i oni koji nemaju“, koji kompanija Delez Srbija od 2015. godine realizuje u saradnji sa Bankom hrane Beograd. U ovaj projekat uključeno je 70 humanitarnih organizacija, a zahvaljujujući njemu do sada je donirano više od 5000 tona hrane. 

„Odgovoran pristup u upravljanju viškovima hrane i pružanje pomoći onima kojima je ona najpotrebnija godinama su strateški deo poslovanja kompanije. Da bismo dodatno unapredili delovanje ka zajedničkom cilju, uz podršku partnera razvili smo nov digitalni model upravljanja viškovima hrane. Sve humanitarne organizacije uključene u projekat doniranja hrane samo jednim klikom mogu da dođu do voća i povrća koje u toku dana Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go radnje izdvoje za doniranje“, kaže Milica Popović, menadžer korporativnih komunikacija kompanije Delez Srbija, i dodaje da je prilivilegija biti među kompanijama koje su šampioni održivosti i primeri dobrih praksi u oblasti društvene odgovornosti i brige o lokalnoj zajednici. 

Rezultati rada platforme merljivi su kroz praćenje ukupne količine donirane hrane, efikasnošću kojom organizacije dobiju informaciju o raspoloživim količinama za donaciju, mogućnosti da organizacije, ukoliko imaju potrebu, preuzmu hranu iz većeg broja prodavnica, kao i kroz broj humanitarnih organizacija uključenih u projekat i njihovih korisnika. 

Maloprodajni lanac Delez Srbija dobitnik je i priznanja za doprinos projektu „Spasimo hranu, spasimo humanost“ u okviru tradicionalnog CSR foruma, u kome je kompanija sa kupcima donirala više od 14 tona namirnica, kao i novčana sredstva u iznosu od milion dinara za nabavku paketa hrane udruženjima sa juga Srbije.

DONACIJA ZA UDRUŽENJA SA JUGA SRBIJE

Delez Srbija donirala milion dinara u okviru projekta „Spasimo hranu, spasimo humanost“ Srpskom filantropskom forumu za nabavku hrane udruženjima sa juga Srbije

 

29. oktobar 2021 – Donacijom 1.000.000 dinara Srpskom filantropskom forumu maloprodajni lanac Delez Srbija pružio dodatnu podršku inicijativi „Spasimo hranu, spasimo humanost“. Iznos doniran povodom Svetskog dana hrane biće namenjen ustanovama koje su deo Saveza za pomoć mentalno nedovoljno razvijenim osobama Srbije (MNRO) u Nišu, Leskovcu i Vranju.

Donacija predstavlja nastavak podrške inicijativi „Spasimo hranu, spasimo humanost“ koja je započeta humanitarnim akcijama prikupljanja hrane u prodavnicama širom Srbije, a tokom kojih je zahvaljujući filantropiji i uključivanju kupaca ovog trgovinskog lanca prikupljeno više od 14 tona namirnica za više od 24 humanitarne organizacije širom Srbije. Ove akcije realizovane su zajedno sa Crvenim krstom Beograd i Bankom hrane Beograd.

„Već sedam godina kroz društveno odgovorni projekat doniranja voća i povrća svakodnevno kao kompanija pružamo podršku lokalnoj zajednici. Donacija koju smo uručili kao podršku inicijativi „Spasimo hranu, spasimo humanost“ samo je pokazatelj naše opredeljenosti da strateški upravljamo viškovima hrane, kao i da filantropskim aktivnostima pomognemo onima kojima je podrška najpotrebnija i da uvek podržimo sve one projekte koji čine naše društvo boljim mestom za život“, istakla je Milica Popović, menadžer korporativnih komunikacija kompanije Delez Srbija.

Kompanija je prepoznala značaj podrške inicijativi koja ima za cilj povećanje svest o problemu svakodnevnog bacanja hrane i važnosti njenog doniranja, a tim povodom kompaniji Delez Srbija uručena je i zahvalnica.


“Delez Srbija je lider u donacijama hrane, a pored toga veoma su aktivni u svim projektima filantropske zajednice. Donacijom akciji Spasimo hranu spasimo humanost, Delez Srbija pomaže udruženjima i centrima za pomoć mentalno nedovoljno razvijenim osobama i deci u Leskovcu, Nišu i Vranju. Isto tako je važna podrška inicijativi Koalicije za dobročinstvo da se kroz ukidanje PDV-a na hranu pred istekom roka trajanja, stvori još mnogo veća količina hrane koja se može donirati siromašnim građanima i porodicama. Nadamo se da će i Vlada Srbije, kao i Skupština Srbije podržati ovu inicijativu i doneti odgovarajuća rešenja kako bi se maksimalno uticalo na problem gladi”, naglasio je Veran Matić, izvršni direktor Srpskog filantropskog foruma.
 

Delez Srbija dobitnik sertifikata o doprinosu uštedi emisije ugljen dioksida


Kompanija Delez Srbija dobila je sertifikat o doprinosu uštedi emisije CO2, kojim se potvrđuje odgovoran pristup aktivnostima koje direktno utiču na očuvanje životne sredine i sprečavanje velikih klimatskih promena. 

Ostvareni rezultat odnosi se na 2020.godinu u kojoj je smanjena emisija ugljen dioksida za 3,976.49 tona kroz odgovorno sakupljanje i recikliranje ambalažnog otpada.

„Očuvanje životne sredine i borba protiv klimatskih promena deo je održivog poslovanja kojem smo veoma posvećeni i u okviru kojeg ostvarujemo dobre rezultate. U okviru kompanije pokrećemo različite aktivnosti koje doprinose smanjenju emisija CO2 kao što su reciklaža i smanjenja otpada. Najznačajnije rezultate smo ostvarili prelaskom na korišćenje zelene električne energije, primenom  mera energetske efikasnosti i implementacijom inovativnih tehnoloških rešenja u ovoj oblasti, zahvaljujući čemu smo samo u 2020. godini za 30 odsto smanjili emisiju ugljen dioksida u kompletnom sistemu u odnosu na 2019“, ističe Jovan Todorić, menadžer za održivost i zaštitu životne sredine kompanije Delez Srbija.   

Sekopak dodeljuje sertifikate kompanijama u sistemu operatera, za učinak u smanjenju emisije CO2 u atmosferu, a na bazi plasiranih i recikliranih količina ambalažnog otpada u prethodnoj godini.
 

POKRENUTA NOVA DIGITALNA PLATFORMA ZA DONACIJU HRANE 

 

„TANJIR PO TANJIR“


Beograd, 24. februar 2021 – Počela je sa radom prva digitalna platforma za donaciju hrane u Srbiji „Tanjir po tanjir“ (www.tanjirpotanjir.rs). Zahvaljujući saradnji kompanije Delez Srbija i Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP)  prvi put u našoj zemlji je moguće organizovati proces donacija samo jednim klikom.


Digitalna platforma je nadgradnja humanitarnog projekta „Pomažemo da imaju i oni koji nemaju“, koji od 2015. godine realizuju Banka hrane Beograd i kompanija Delez Srbija. Do sada je donirano više od 5.000 tona voća i povrća. Sve organizacije uključene u taj projekat dobile su svoje naloge na platformi „Tanjir po tanjir“, što znači da će jednim klikom moći da rezervišu namirnice koje u toku dana Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go radnje izdvoje za doniranje. Prodavnice će na ovoj platformi svakodnevno ažurirati informacije o dostupnim količinama voća i povrća, a ukoliko se ukaže potreba, jedna organizacija će moći da preuzima namirnice i iz više radnji. Istovremeno je omogućena prijava novih zainteresovanih humanitarnih organizacija i udruženja, koje će posredstvom Banke hrane dobiti svoj nalog i mogućnost da svakodnevno preuzimaju dostupne namirnice.


„Odgovoran pristup u upravljanju viškovima hrane i pružanje pomoći onima kojima je ona najpotrebnija godinama su strateški deo našeg poslovanja. Da bismo dodatno unapredili delovanje ka zajedničkom cilju, uz podršku naših partnera, razvili smo nov model upravljanja viškovima hrane, koji će omogućiti da na godišnjem nivou veće količine dođu do krajnjih korisnika, do onih kojima je pomoć najpotrebnija“, izjavila je Milica Popović, menadžer korporativnih komunikacija kompanije Delez Srbija.


Platforma je predstavljena na online panelu, na kojem je Neven Marinović, direktor Smart kolektiva i Foruma za odgovorno poslovanje, vodio učesnike kroz priču o važnosti pronalaženja rešenja za viškove hrane. 


Putem platforme „Tanjir po tanjir“, humanitarne organizacije će onog trenutka kada radnje objave donaciju na platformi, dobijati informaciju o njenoj raspoloživosti, nakon čega je potrebno da rezervišu donaciju i odu da je preuzmu.


„Zahvaljujući kontinuiranoj podršci kompanije Delez Srbija korisnici više od 70 humanitarnih organizacija godinama unazad mogu da računaju na obezbeđen svakodnevni obrok. Drago nam je da će zahvaljujući novoj, digitalnoj platformi moći da se poveća količina hrane koja se donira, a samim tim i da ona dođe do što većeg broj korisnika Banke hrane Beograd“, istakla je Katarina Žigić Blagojević, izvršna direktorka Banke hrane Beograd.


Novu digitalnu platformu za doniranje hrane u Srbiji razvio je IT tim UNDP-a. Ona je zasnovana na blokčejn tehnologiji, što omogućava da se ceo proces donacija prati od prvog do poslednjeg koraka i čini ga transparentnijim i sigurnijim. 


„UNDP je na razvoju platforme ’Tanjir po tanjir’ blisko sarađivao sa kompanijom Delez Srbija, Bankom hrane i drugim humanitarnim organizacijama, kako bismo osigurali da ona bude što jednostavnija i u skladu sa potrebama korisnika, ali i da lako mogu da je koriste i druge kompanije koje pozivamo da slede primer koji je dao Delez Srbija i priključe se ovoj inicijativi. Doniranjem viškova hrane doprinosimo odgovornom korišćenju resursa, razvoju cirkularne ekonomije i smanjenju emisija gasova sa efektom staklene bašte, što istovremeno doprinosi ostvarivanju više ciljeva održivog razvoja“, rekla je Fransin Pikap, stalna predstavnica UNDP-a u Srbiji. 


Doniranje viškova hrane doprinosi posebno ostvarivanju Cilja 2 – Svet bez gladi i Cilja 12 – Odgovorna potrošnja i proizvodnja, dok istovremeno utiče na smanjenje emisija štetnih gasova sa efektom staklene bašte (GHG) koje proizvodi organski otpad, čime doprinosi borbi protiv klimatskih promena (Cilj 13).


„Mi smo kontinuirano posvećeni pokretanju društvenog dijaloga na važne teme, edukaciji, inspiraciji i motivaciji društva u celini. Održiva kreativnost i UN ciljevi održivog razvoja su deo naše poslovne strategije, što pokazuju i naše kampanje i inicijative. Prevashodno se to odnosi na cilj broj 17 - Izgradnja partnerstva za postizanje ciljeva održivog razvoja. Ovo je ključni cilj, jer izazovi sa kojima se suočavamo postaju sve veći i kompleksniji. Brendovi imaju moć da učine svet boljim mestom za život, a projekat ‘Tanjir po tanjir’ je idealan primer za to”, naglasila je Jelena Jazić, direktorka agencije McCann Beograd, koja je učestvovala u kreiranju vizuelnog identiteta platforme.

 

Procenjuje se da se godišnje u Srbiji baci 250.000 tona hrane, dok svaka osma osoba u zemlji živi u riziku od siromaštva. 

BANKA HRANE DOBIJA NOVO VOZILO


Maloprodajni lanac Delez Srbija donacijom dodatno podržao rad humanitarne organizacije
 



Beograd, 23. jul 2021 – Prepoznavanje društvenih izazova i pružanje doprinosa njihovom rešavanju put je kojim kompanije mogu uticati na opštu dobrobit zajednice u kojoj posluju. Trgovinski lanac Delez Srbija, godinama je i najveći donator hrane Banke hrane Beograd, a najnovijom donacijom u vrednosti od 50.000 evra pružena je dodatna značajna podrška unapređenju sistema doniranja i prilika da hrana stigne do još većeg broja korisnika.

Od sredstava iz donacije Banka hrane će obezbediti novo vozilo neophodno za pružanje dodatne filantropske pomoći korisnicima, kao i dvogodišnje funkcionisanje transportnog sistema koji će hranu dovoditi direktno do vrata udruženja koja su partneri ove organizacije.

„Zahvaljujući strateškoj saradnji sa trgovinskim lancem Delez Srbija korisnici humanitarnih organizacija, partnera Banke hrane Beograd, već godinama imaju obezbeđen svakodnevni obrok. Nova digitalna platforma povećala je količine donirane hrane kao i mogućnost da ona dođe do što većeg broja korisnika, a zahvaljujući ovoj donaciji otići ćemo i korak dalje i omogućiti sistemski način dopremanja voća i povrća do naših korisnika koji nemaju sopstveni prevoz“, istakla je Radmila Ivetić iz Banke hrane Beograd.


Saradnja Banke hrane Beograd i Delez Srbije traje od 2015. godine i zahvaljujući njoj do sada je donirano više od 5.000 tona namirnica iz Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go radnji korisnicima i humanitarnim udruženjima širom Srbije. Dodatno, od februara meseca kada je ovaj trgovinski lanac lansirao prvu digitalnu platformu za donaciju hrane u Srbiji „Tanjir po tanjir“, moguće je organizovati proces doniranja samo jednim klikom.


„Ponosni smo što smo kao kompanija u prilici da iznova pružamo podršku lokalnoj zajednici, a donacije hrane su godinama unazad utkane u svaki segment našeg održivog razvoja. Nadamo se da će novo vozilo omogućiti još kvalitetniji sistem svakodnevne isporuke donacija, i da ćemo zajedno sa Bankom hrane Beograd doći do još većeg broja udruženja kojima bi značila pomoć u hrani. Ostajemo dosledni našoj strategiji društveno odgovornog modela poslovanja i u narednom periodu ćemo se potruditi da novim donacijama dodatno podržimo naše sugrađane i njihove porodice“, istakla je Milana Jević Gledović, potpredsednik pravnih poslova i zaštite resursa kompanije Delez Srbija.

 

ODGOVORNO I ODRŽIVO POSLOVANJE ZA DOBRO CELE ZAJEDNICE

Delez Srbija predstavila rezultate u oblasti održivog poslovanja iz 2020. godine



15. jul 2021 – Odgovornim i održivim poslovanjem i strateškim pristupom temama važnim za društvo, kompanija Delez Srbija je i u prethodnoj godini postigla značajne rezultate i doprinela napretku u oblasti zaštite životne sredine, podrške lokalnoj zajednici, doniranju hrane, unapređenju zadovoljstva i uslova rada zaposlenih kao i u oblasti zdravije ishrane.

Kroz projekat svakodnevnog doniranja voća i povrća, uz razvoj digitalne platforme za donaciju hrane „Tanjir po tanjir“, kompanija koja je i najveći donator Banke hrane Beograd pokazala je stratešku posvećenost pružanju podrške lokalnoj zajednici. Samo u 2020. godini donirana je 871 tona voća i povrća za više od 64 humanitarne organizacije sa više od 7.500 korisnika, kao i 190 tona voća i povrća za ishranu životinja.

Kompanija koja je otvorila prvi supermarket sa ekološkim sistemom rashlade nastavila je sa implementacijom inovativnih tehnoloških rešenja u svojim radnjama – implementacija CO₂ rashladnog sistema i propanskih vitrina u Shop&Go radnjama, kao i instalacija LED rasvete. Ovi procesi, uz kupovinu zelene električne energije, omogućili su da se emisija CO₂ po metru kvadratnom prodajnog prostora smanji sa 820 na 572 kilograma, što predstavlja smanjenje emisija CO₂ od 30 odsto u odnosu na godinu pre. Dodatno, potrošnja energije po metru kvadratnom prodajnog prostora smanjena je sa 887 kWh/m2 na 849kWh/m2, što je smanjenje potrošnje energije od 4,28 odsto.

„Sve strateške odluke koje donosimo utemeljene su na tome da činimo dobro ljudima i planeti. Verujemo da sve što je zdravo i održivo treba da bude dostupno svima. Zbog toga se trudimo da pored globalnih inicijativa pokrenemo i lokalnu zajednicu u kojoj poslujemo i da zajedno činimo dobro za nas i naše porodice, za našu životnu sredinu. To svakodnevno realizujemo kroz promovisanje zdravije ishrane, doprinos borbi protiv klimatskih promena, doniranjem hrane, odgovornom eliminacijom otpada, transparentnošću i održivošću proizvoda. Samo na taj način i zajedničkim snagama idemo ka ostvarenju zajedničkog cilja“, istakla je Milana Jević Gledović, potpredsednik pravnih poslova i zaštite resursa kompanije Delez Srbija.

Strateška odluka kompanije Ahold Delez je da do 2025. godine sva plastika u okviru privatne robne marke bude u potpunosti reciklabilna, kompostabilna ili ponovo upotrebljiva, a cilj je potpuna eliminacija plastike za jednokratnu upotrebu. Kompanija Delez Srbija u prethodnoj godini reciklirala je 11.500 tona otpada. U okviru inicijative za odgovorno zbrinjavanje opasnog otpada od potrošača  prikupljen je 871 kilogram baterija koji je dalje adekvatno zbrinut i poslat na reciklažu.

Zadovoljstvo zaposlenih u kompaniji poraslo je za 5 procentnih poena u 2020. godini prema godišnjem istraživanju u kome je učestvovalo 90% zaposlenih u Srbiji, dok je u cilju dodatne edukacije i razvoja zaposlenih uloženo 86.725 časova. Realizovana su i dva Talent programa za mlade „Find Your Place @Delhaize” i „Retail Management Traineeship” za koje su udvostručene prijave u odnosu na 2019. godinu.

Delez Srbija nastavila je implementaciju dodatnog nutritivnog obeležavanja proizvoda „Nutri Score“ na proizvode privatne robne marke, a 48,52 odsto od ukupno prodate hrane privatne robne marke su zdraviji proizvodi, što predstavlja povećanje od 8,3 odsto u odnosu na 2019. godinu. Dodatno, kompanija navodi i da je povećan procenat proizvoda privatne robne marke sa sertifikatom održivosti.

 

Zdravija ishrana kao stil života

27.11.2020. - Koliko mislimo na osnovna pravila zdravije ishrane kada svakodnevno planiramo obroke? Da li se informišemo o sastavu proizvoda pokazanom na deklaraciji prilikom kupovine, koliko fizičku aktivnost doživljavamo kao neizostavan deo zdravijeg stila života? O svemu ovome i o drugim navikama u ishrani bilo je reči na onlajn panelu „Zdravija ishrana kao stil života“, na kome su predstavljeni rezultati istraživanja o zdravijoj ishrani koje je uradila kompanija Delez Srbija.


U istraživanju sprovedenom u avgustu 2020. godine učestvovalo je oko 600 ispitanika. Većina njih, oko 85 odsto, tvrdi da čita deklaracije, ali uglavnom povremeno, u zavisnosti od kategorije proizvoda i trenutnih prehrambenih navika, obično prilikom kupovine novih proizvoda.


– Najvažnije informacije koje potrošači traže na deklaracijama jesu energetska vrednost proizvoda i količina šećera, a najčešće čitaju deklaracije prilikom nabavke mlečnih i konditorskih proizvoda – istakla je Milica Popović, menadžer korporativnih komunikacija kompanije Delez Srbija, i dodala da je kompanija strateški posvećena temi zdravije ishrane. Kako bi dodatno olakšala kupcima odluku o uravnoteženom nutritivnom unosu, kompanija je implementirala i „Nutri-Score“ sistem obeležavanja na proizvode privatne robne marke, a zdraviji asortiman dodatno obogatila „Nature’s Promise“ proizvodima.


Istraživanja pokazuju da je ručak za većinu glavni obrok i najređe se preskače, dok je doručak drugi najčešće konzumirani obrok tokom radnih dana. Koliko je uravnotežena ishrana uz redovne obroke važna, govorila je mr sci. dr Veroslava Stanković, specijalista za ishranu i predavač u Visokoj zdravstvenoj školi strukovnih studija u Beogradu.


– Pravilan način ishrane je ključ za dobro zdravlje i dobar imunitet. Pravilna ishrana podrazumeva tri glavna obroka i jednu užinu. Najvažniji obrok je doručak jer nam pruža neophodne energetske i nutritivne sastojke kako bismo pravilno funkcionisali u toku radnog dana – objasnila je mr sci. dr Veroslava Stanković i dodala da je uz zdraviju ishranu kao stil života neophodna i redovna frizička aktivnost.


Zdravija ishrana kao stil života treba da postane deo opšte kulture nacije, a od presudne je važnosti u životu i radu profesionalnih sportista. 
– U sportu trojstvo bez koga se ne može ni pomisliti na uspeh čine trening, odmor i ishrana. Imam tu sreću da mi je fizička aktivnost u opisu posla, ali mislim da je ovo trojstvo ključ za uspeh kojim god da se poslom bavite. Dinamika savremenog načina života nas često zbuni, pa malo zanemarimo suštinski važne stvari za nas, a nažalost setimo ih se tek kada nešto krene kako ne treba. Moramo naći vremena za redovnu fizičku aktivnost i moramo voditi računa šta unosimo u sebe jer na kraju krajeva time pozitivno utičemo na svoje zdravlje, raspoloženje, fizički izgled, a time dalje na samopouzdanje, učinak na poslu. Jednostavno, poboljšavamo kvalitet života – rekao je Aleksandar Kukolj, reprezentativac Srbije u džudou.


Prema zvaničnim podacima Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ i Svetske zdravstvene organizacije, više od polovine opšte populacije Srbije starije od 15 godina ima prekomernu težinu. Izbalansirana ishrana i fizička aktivnost su ključni koraci u poboljšanju opšteg zdravlja nacije i kao takvi treba da postanu neizostavni deo savremenog stila života.
 

Bitna je „Briga za svaku kap” Zaovinskog jezera -
vodenog dragulja Srbije

03.11.2020.- Zahvaljujući ekološkom projektu simboličnog naziva „Briga za svaku kap“, koji su pokrenuli kompanije Henkel i Delez Srbija, očišćeno je Zaovinsko jezero. Projekat čišćenja jezera u organizaciji ronilačkog kluba Koral-Adriatic Scuba okupio je brojne ljubitelje prirode koji su se udružili i zajedničkim snagama doveli ovu akciju do najlepšeg mogućeg epiloga.

Sjajni rezultati najbolji su pokazatelj organizatorima da su njihovi napori naišli na odličan odziv zajednice. Sa zajedničkim ciljem da Zaovinsko jezero bude čistije, a okolina zdravija za život, Henkel i Delez Srbija su u avgustu mesecu pokrenuli prodajnu akciju u kojoj su mogli da učestvuju svi građani kupovinom Fa, Schauma i Vademecum proizvoda u Maxi supermarketima. Akcija u prodajnim objektima trajala je dva meseca, te nakon toga vodeni dragulj na planini Tari očišćen je od nešto više od 20 vreća otpada. Većinom plastične boce, limenke, gume i delovi kuhinjskih aparata zagadili su dno jezera u zapadnoj Srbiji. Mesto na jezeru, gde je ekološka akcija održana, izabrano je zbog specifičnosti lokaliteta koji se nalazi u zapadnoj Srbiji, a pripada teritoriji opštine Bajina Bašta. Upravo ta lokacija, nedavno je postala deo Nacionalnog parka Tara, a koliko je posebno ovo mesto govori i činjenica da je baš tamo otkriven živi fosil biljnog sveta – Pančićeva omorika.
„Veoma smo ponosni na ovaj projekt i činjenicu da smo sa našim partnerima, inicijativu ,Budimo odgovorni čuvajmo svaku kap’, već sada pozicionirali kao snažan projekat koji ima ozbiljne rezultate i koji otvara pitanje svesti o zaštiti čistoće voda. Količine otpada koje je izronio vredan tim ronioca ozbiljno nas upozoravaju da moramo nastaviti sa akcijama čišćenja i jako sam zahvalna partnerima iz kompanije Delez Srbija i RK Koral-Adriatic Scuba koji nas podržavaju u ovim naporima“, istakla je Petra Rajnpreht, brend menadžer kompanije Henkel.

Ova akcija je samo još jedna u nizu koje je podržala kompanija Delez Srbija, sa ciljem da doprinese lepšem i zdravijem okruženju. 
„Zaštita životne sredine i podrška lokalnoj zajednici među prioritetima su odgovornog poslovanja naše kompanije. Uvek se rado odazivamo svim ekološkim projektima naših partnera, a dugogodišnja strateška saradnja sa kompanijom Henkel i uključivanje naših kupaca, ovog puta su zaslužni za lepše i čistije Zaovinsko jezero“, istakla je Milica Popović, menadžer korporativnih komunikacija kompanije Delez Srbija.

Manje otpada u predivnom jezeru svakako je srećan kraj ove ekološke akcije, ali još je važnije građane edukovati i osvestiti o važnosti očuvanja prirode i vođenju brige o istoj. „Izuzetno smo srećni i zadovoljni sa rezultatima koje je ovaj projekt postigao. Ono što deluje kao motivacija da nastavimo dalje sa akcijama čišćenja jeste upravo ono što vidimo kad zaronimo i otpad koji izronimo sa dna naših reka i jezera. Taj problem godinama je zapostavljen i hvala kompanijama Henkel i Delez Srbija što su odlučili da pomognu u rešavanju ovog problema”, zaključio je Ivan Stanković, vlasnik centra Koral-Adriatic Scuba.
 

SVETSKI DAN HRANE U ZNAKU SOLIDARNOSTI

Građani donirali više od devet tona namirnica 

20. oktobar 2020 – Tokom tri dana građani Srbije su donirali više od devet tona namirnica u velikoj humanitarnoj akciji koju je organizovala Banka hrane Beograd, uz podršku kompanije Delez Srbija. Akcija je podržana u 11 gradova širom zemlje i svi sugrađani su bili u prilici da doniraju neophodne namirnice u humanitarne kutije postavljene u odabranim Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnicama.
 
„Građani su još jednom pokazali solidarnost. I ovoga puta prikupljena je velika količina hrane koja će stići do onih kojima je pomoć najpotrebnija. Nadamo se da i u narednom periodu, u kojem inače najviše darujemo jedni druge, nećemo zaboraviti one kojima znači svaka pomoć i podrška“, izjavila je Radmila Ivetić, predsednica udruženja Banka hrane Beograd.
 
Svoju solidarnost u ovoj akciji pokazali su građani Beograda, Novog Sada, Pančeva, Stare Pazove, Zrenjanina, Vrbasa, Rume, Niša, Kruševca, Kragujevca, Požege, a prikupljene namirnice su već distribuirane do korisnika 25 humanitarnih organizacija.
 
OBELEŽAVA SE PRVI MEĐUNARODNI DAN PODIZANJA SVESTI O BACANJU HRANE
 
Beograd, 29. septembar 2020 – Generalna skupština Ujedinjenih nacija proglasila je 29. septembar Međunarodnim danom podizanja svesti o bacanju hrane. Ovaj datum prvi put se obeležava ove godine i predstavlja doprinos Evropske federacije banaka hrane u sprečavanju rasipanja hrane. Istovremeno, to je  i javni poziv na akciju pojedinaca i kompanija da iskoriste inovacije i tehnologiju kako bi se zaustavio problem gubitka i bacanja hrane.
 
U prilog važnosti ove teme govore i podaci koji pokazuju da se jedna trećina hrane koja se proizvede u svetu za ljudsku potrošnju – oko 1,3 milijarde tona, svake godine baca, dok istovremeno skoro jedna milijarda ljudi u svetu gladuje. Kada je u pitanju Srbija, procenjuje se da 26,1 odsto stanovništva živi ispod granice siromaštva, što je u proseku četvrtina ukupne populacije. U Evropi taj procenat je niži samo za jedan odsto, dok se 90 miliona tona hrane baci.
 
Ukoliko bi se viškovi hrane na odgovarajući način distribuirali, ta količina bi bila dovoljna da nahrani sve one koji su gladni. 
 
U cilju pomoći rešavanja ovog problema, Banka hrane Beograd zajedno sa kompanijom Delez Srbija već šestu godinu zaredom realizuje projekat „Pomažemo da imaju i oni koji nemaju“, zahvaljujući kome 9 000 socijalno ugroženih građana svakodnevno dobija voće i povrće. 
 
„Problem viškova hrane zahvata ceo svet, zato je potrebno raditi kontinuirano na rešenjima koja dovode do efikasnog korišćenja viškova hrane na način koji se godinama primenjuje u Evropi. U tome je veoma važna podrška korporativnog sektora, a pravi primer toga je saradnja koju već više od deset godina imamo sa kompanijom Delez Srbija. Zahvaljujući njoj naši korisnici svakodnevno dobijaju sveže voće i povrće“, istakla je je Radmila Ivetić, predsednica udruženja Banka hrane Beograd.
 
Kroz saradnju sa više od 70 humanitarnih organizacija Banke hrane, kompanija Delez Srbija do sada je donirala više od 4 000 tona namirnica, a uz podršku partnera iz Ujedinjenih nacija u toku je razvoj novog, digitalnog modela doniranja hrane koji će pojednostaviti ovaj proces i omogućiti da hrana stigne do još većeg broja korisnika kojima je potrebna.
 

ODGOVORNIM POSLOVANJEM DO ZDRAVIJE OKOLINE

Kompanija Delez Srbija predstavila rezultate u oblasti održivog poslovanja 
 
 
 
27. avgust 2020  – Odgovornim poslovanjem i strateškim pristupom temama koje su važne za društvo, kompanija Delez Srbija je i u prethodnoj godini postigla značajne rezultate uz brojne inicijative u oblasti održivog poslovanja - od projekata u oblasti zaštite životne sredine, preko podrške lokalnoj zajednici i donacija hrane, do upravljanja zdravijim asortimanom i akcijama koje su dovele do podizanja svesti kod kupaca o važnosti zdravije i izbalansirane ishrane. 
 
Prema rezultatima održivog poslovanja u 2019. godini, na nivou kompanije smanjena je ukupna emisija ugljen-dioksida za 2,4 odsto, potrošnja energije manja je za 2,55 odsto, a reciklirano je više od 12 000 tona ukupno generisanog otpada. 
 
Sa ciljem dalje zaštite životne sredine, otvorena su još četiri Maxi supermarketa sa ekološkim sistemom rashlade. 
 
„Veoma nam je važno da svojim odgovornim pristupom u poslovanju inspirišemo i kupce, ali i partnere, da zajedno pokrećemo inicijative, jer samo tako možemo menjati stvari na bolje. Odgovorno upravljanje viškovima hrane jedan je od prioriteta i šestu godinu za redom realizujemo projekat doniranja voća i povrća. Uz podršku naših partnera iz Ujedinjenih nacija u procesu je razvoj novog, digitalnog modela doniranja hrane koji će nam omogućiti da dođemo do još većeg broja korisnika kojima je pomoć potrebna“, istakla je Milana Jević Gledović, potpredsednica za pravne poslove i zaštitu resursa kompanije Delez Srbija. 
 
Samo u prethodnoj godini donirano je više od 1 000 tona namirnica, a kroz saradnju sa Bankom hrane Beograd više od 70 humanitarnih organizacija svakodnevno dobija voće i povrće.
"Kad imate korisnike kojima je neophodna svakodnevna podrška, veoma je važno da sarađujete sa pouzdanim partnerom kako biste pomogli socijalno najugroženijima. Kompanija Delez Srbija je naš najveći partner dugi niz godina u želji da ostvarimo zajednički cilj, a to je da uspostavimo proces korišćenja viškova hrane na način koji se godinama primenjuje u Evropi. Drago mi je što ćemo zajedno proces doniranja hrane podići na još viši nivo“, rekla je Radmila Ivetić, zamenica predsednika udruženja Banka hrane Beograd. 
 
Sa ciljem podizanja svesti o važnosti izbalansirane ishrane tokom prethodne godine održane su i brojne edukacije za kupce i zaposlene, a kako bi olakšali zdraviji izbor namirnica u asortimanu privatne robne marke više od 90 odsto prehrambenih proizvoda sadrži i dodatna nutritivna obeležja na prednjoj strani pakovanja.
Kompanija Ahold Delez je globalno jedan od lidera održivog poslovanja i potpisnik brojnih ekoloških inicijativa koje svakodnevno uvode značajne promene u načinu obavljanja posla, a koje će dugoročno doprineti zdravijem odrastanju budućih generacija. 
 

Brošura o zdravijim proizvodima


Jedan od prvih koraka u edukaciji o zdravijoj ishrani jeste tačna informisanost i upoznavanje sa karakteristikama hrane koju konzumiramo svakog dana. 
 
U skladu sa strategijom naše kompanije, pripremili smo brošuru koja će biti postavljena na kategoriji zdravije hrane u svim Maxi supermarketima.  
 
Cilj brošure je da se kupci upoznaju sa pojedinim terminima koji se često koriste pri obeležavanju proizvoda, kao što su „Gluten free“, „Organski proizvodi“ ili „Proizvodi bez laktoze“.
 
Unutar brošure, kupci će biti u prilici da nađu više informacija o tome šta su nutritivne tablice, šta je gluten, a šta predstavljaju alergeni i šta konkretno podrazumeva kada kažemo da je neki proizvod organski. Takodje, informacije iz brošure pomoći će boljem razumevanju termina iz nutritivnih tablica. 
 
Na taj način pomažemo kupcima da pri kupovini proizvoda odaberu one koji su u skladu sa potrebama njihovog organizma, kao i da se edukuju i bolje razumeju sastav proizvoda.
 
 ODGOVORNIM POSLOVANJEM DO BOLJEG DRUŠTVA

Kompanija Delez Srbija predstavila rezultate i strateške planove u oblasti održivog poslovanja

2. jul 2019. – U prijatnom ambijentu Zoološkog vrta kompanija Delez Srbija je predstavila rezultate održivog poslovanja za prethodnu godinu, prema kojima je na nivou kompanije ukupna emisija ugljen-dioksida smanjena za 8 odsto, a čak 60 odsto ukupno generisanog otpada i reciklirano.
 
Kroz projekat svakodnevnog doniranja voća i povrća, i saradnju sa Bankom hrane Beograd kompanija je pokazala stratešku posvećenost pružanju podrške lokalnoj zajednici, a samo u 2018.godini donirano je preko 1.200 tona namirnica. 
 
Prvi supermarket sa ekološkim sistemom rashlade, Maxi, otvoren je na Novom Beogradu, a u prethodnoj godini kompanija je zabeležila i smanjenje ukupne potrošnje energije za 2 odsto. 
 
“Strateškim pristupom temama koje su značajne za društvo uspeli smo da pokrenemo zajednicu, i načinimo značajne korake ka stvaranju održivog okruženja. Kao kompanija koja pokreće brojne inicijative na globalnom nivou, jako nam je važno i da lokalno uključimo što više sugrađana u sve aktivnosti i da tako zajedno učinimo našu planetu boljim mestom za život. Ujedno radimo i na podizanju svesti o svemu onome što može da poboljša kvalitet života ljudi. Od odgovornog upravljanja viškovima hrane, do edukacije o važnosti zdravije i izbalansirane ishrane. Dobri rezultati su uvek podstrek, ali i odgovornost da u godinama koje su pred nama ostanemo lideri u promenama i primer drugim odgovornim kompanijama i pojedincima”, istakla je Mirjana Jovašević, direktorka korporativnih komunikacija i održivog poslovanja kompanije Delez Srbija. 
 
Kompanija Ahold Delez je potpisnik sporazuma koji predviđa da će do 2025.godine sva plastika u okviru privatne robne marke biti u potpunosti reciklabilna, kompostabilna ili ponovo upotrebljiva. U narednom periodu poslovanje kompanije globalno, ali i lokalnih članica, biće prilagođeno ciljevima naučne zajednice za klimatske promene, a sve sa ciljem da se pruži odgovarajući doprinost da posečna teperatura na Zemlji ne poraste preko 1.5 stepeni C. 
 
 

Viškovi hrane na raskršću

Beograd 27.maj.2019. – Više od 122 miliona ljudi u Evropi gladuje, a samo u Srbiji godišnje se, prema nezvaničnim informacijama, baca 250.000 tona hrane. Zato je ovogodišnji jubilarni, deseti, Mixer Festival 2019 pod nazivom “Cirkuliši” ciljano bio usmeren na umrežavanje kulturnog, kreativnog i IT sektora sa stručnjacima za održivi razvoj. 
 
Ovogodišnji Festival posvetio je značajan segment i temi viškova hrane, održivoj ishrani i rešenjima za budućnost. Ovo su teme kojima je kompanija Delez Srbija strateški posvećena godinama unazad, a projekat doniranja voća i povrća “Pomažemo da imaju i oni koji nemaju” primer je korporativne odgovornosti. 
 
Na panelu “Viškovi hrane na raskršću”, gde je uvodnu reč dao Dalibor Matijević iz Robin food-a, Mirjana Jovašević, direktorka korporativnih komunikacija i održivog poslovanja Delez Srbije je istakla koliko je važno strateški upravljati viškovima hrane, i biti odgovoran kako prema lokalnoj zajednici, tako i prema planeti. Ona je naglasila i da su saradnja i međusobno razumevanje nevladinog i korporativnog sektora ključni, kao i da je to formula koja se u praksi pokazala kao jedan od najuspešnijih modela za efikasan pristup svim relevantnim društvenim temama. 
 
“Odgovorno upravljanje viškovima hrane i reciklaža su sastavni deo naše strategije održivog poslovanja. U okviru projekta doniranja voća i povrća uključeno je čak 70 udruženja. Samo u poslednje četiri godine donirali smo više od 4000 tone hrane. Takodje, u toku prošle godine reciklirali smo 60%, odnosno preko 10.000 tona ukupne količine otpada koji nastaje u našim prodavnicama” izjavila je Jovašević.
Kompanija Delez Srbija je najveći donator hrane u našoj zemlji. Saradnja Delez Srbije i Banke hrane traje više od 10 godina. Zajedno organizuju različite aktivnosti tokom cele godine sa ciljem da se pomogne onima kojima je pomoć najpotrebnija.
 
Jovašević je na panelu istakla koliko je važna edukacija građana u ovoj temi. Baš zato je navela da je kompanija u prošlog godini zajedno sa partnerom Sekopakom, organizovala I edukativne predstave o reciklaži za preko 1500 školaraca.
 
Marijana Prebiračević  iz Banke Hrane Beograd na panelu je istakla koliko korisnicima znače redovne donacije, ukazala je na nedostatak vozila i logistike, ali I na to koliko je važno da se ova organizacija prepozna I na višem nivou. Na panelu su učestvovali i Slobodan Krstović iz NALED-a, Željko Mitkovski iz Fondacije Ane i Vlade Divac kao i Ivana Nedeljković iz kompanije IKEA. Moderator panela bio je Veran Matić iz Saveta za filantropiju.
 

Promocija zdravije ishrane

Približite deci povrće, zavoleće ga
 
U proteklih šest meseci osnovci u 70 škola širom Srbije imali su priliku da učestvuju u edukativnim radionicama kroz koje su na zabavan način učili o tome zašto je važno da im brokoli, šargarepa, karfiol, paprika, tikvica postanu omiljeni u tanjiru. Uz ilustrovani kuvar sa zdravim receptima, koji dobijaju svi učesnici karavana, đaci prvaci će moći da zajedno sa roditeljima pripremaju ukusne zalogaje od povrća.
 
Do kraja maja, kroz Maksi školski karavan, proći će više od 15 000  đaka prvaka iz 100 škola.
 
U Čaroliji zdravije ishrane osnovci kroz pažljivo osmišljene igre i aktivacije otkrivaju šta sve ishrana bogata povrćem može da promeni u njihovom životu i kako da im postane jedna od obaveznih, ali i omiljenih namirnica.
 
Maksi školsi karavan je do sada prošao kroz Beograd, Vršac, Suboticu, Gornji Milanovac, Smederevo i Pančevo, a obići će i osnovce u Kragujevcu, Čačku, Užicu, Kruševcu, Boru, Zaječaru i Nišu. 
 

Tradicionalna uskršnja donacija Banci hrane Beograd - Prikupljeno više od 10 tona namirnica

Beograd – U zajedničkoj humanitarnoj uskršnjoj akciji kompanije Delez Srbija, Imlek, Somboled i Moć prirode donirale su Banci hrane Beograd više od dve i po tone namirnica.
 
U okviru ove akcije donirane su životne namirnice neophodne za svakodnevni život socijalno ugroženih građana.
 
„Za nas je posebno značajno što smo hranu donirali sa našim partnerima i što smo zajednički ulepšali praznike velikom broju ljudi.“, izjavila je Mirjana Jovašević, direktorka korporativnih komunikacija i održivog poslovanja kompanije Delez Srbija.
 
Humanitarna akcija organizovana je tradicionalno u Distributivnom centru kompanije Delez Srbija u Staroj Pazovi odakle je I uručena ova velika donacija. Mleko, čokoladno mleko, cvekla, ajvar i razne salate, pirinač distribuirani su članovima Saveza gluvih i nagluvih - organizacija iz Sombora. 
 
Radmila Ivetić, predsednica udruženja Banka hrane Beograd, rekla je da su donacije dobrodošle uvek, a posebno su značajne u vreme praznika.
 
„Solidarnost je ono što treba da pokažemo svakodnevno, jer onima koji nemaju to mnogo znači. Velike donacije su veoma važne jer omogućavaju da u isto vreme obradujemo veliki broj naših korisnika“, rekla je Radmila Ivetić. 
 
Ovoj humanitarnoj akciji prethodile su i pretpraznične donacije organizovane u radnjama Delez Srbija, koje su omogućile kupcima da i ove godine pokažu solidarnost.
 
Povodom uskršnjih praznika, Banka hrane Beograd je organizovala tradicionalnu akciju prikupljanja namirnica u saradnji sa kompanijom Delez Srbija. U 12 gradova prikupljana je hrana za 28 organizacija, a učestvovale su 72 prodavnice Maxi, Tempo i Shop&Go. Građani su pokazali zavidnu solidarnost i prikupljeno je ukupno 8.048 kg raznih namirnica koje su podeljene članovima udruženja-učesnika akcije. 
 
Saradnja Delez Srbije i Banke hrane Beograd traje više od 10 godina, a pre četiri godine pokrenut je poseban projekat „Pomažemo da imaju i oni koji nemaju. Zahvaljujući ovom projektu kompanija Delez Srbija je najveći donator Banke hrane Beograd. Tokom trajanja projekta, više od 4000 tona hrane našlo je svoj put do onih kojima je potrebna pomoć.
 
Banka hrane Beograd koordinira donacije u hrani od donatora, proizvođača hrane i trgovinskih lanaca do organizacija koje ih preuzimaju i distribuiraju svojim članovima. Kompanija Delez Srbija, na mesečnom nivou, donira više od 100 tona voća i povrća. Projekat doniranja voća i povrća svakodnevno olakšava život za 9000 ljudi. Samo u prethodnoj godini kroz ovaj projekat donirano je 1.200 tona namirnica.
 

KAMPANJA “DAJ SNAGU” ZA PODRŠKU ŽENAMA OBOLELIM OD RAKA DOJKE

Beograd, 1. mart 2019 - U Srbiji svake godine od raka dojke oboli oko 4600 žena, dok svaka osma koja se suočava sa ovom bolešću izgubi najtežu bitku. To je najčešći oblik tumora kod žena, ali kad se otkrije na vreme u 95 odsto slučajeva je izlečiv*. U mesecu borbe protiv raka, sa željom da se žene obolele od ove bolesti dodatno osnaže i ohrabre, pokrenuta je kampanja „Daj snagu“, koja ima za cilj podršku svima koje su tokom hemioterapije izgubile kosu. 
 
Kampanja „Daj snagu“ koju je pokrenuo brend Pantene, Ženski centar Milica iz Vrnjačke Banje uz podršku kompanije Delez Srbija, ima za cilj motivisanje građana da doniraju kosu i na taj način pomognu u izradi perika. 
 
Osim doniranja kose, podrška kampanji ostvaruje se i kupovinom Pantene proizvoda u prodavnicama Maksi i Tempo, kao i kroz uplate na posebno otvoren žiro račun Ženskog centra Milica. 
 
Nakon prve faze prikupljanja kose, sledi period izrade perika, nakon čega će sve zainteresovane žene moći da se prijave za svoju periku od prirodne kose. Perike se nakon perioda hemioterapije i rasta kose vraćaju Ženskom centru Milica, gde će biti na raspolaganju ženama kojima su potrebne. 
 
* Izvor: Institut za javno zdravlje “Milan Jovanovic Batut”.
 

Kutije za sakupljanje istrošenih baterija
  
Istrošene baterije sadrže opasne materije koje imaju negativne efekte po životnu sredinu i zdravlje ljudi.
U želji da doprinesemo zaštiti životne sredine i omogućimo potrošačima da daju svoj doprinos, napravili smo najširu mrežu sakupljanja istrošenih baterija u Srbiji. U pojedinim Maxi i Tempo radnjama naši potrošači i zaposleni mogu odložiti istrošene baterije u specijalno dizajnirane kutije za ovu vrstu otpada koje se zatim šalju na reciklažu.
 

Svakodnevna donacija voća i povrća

28. septembar 2018 – Za korisnike Banke hrane, iz 27 gradova u Srbiji, samo u prvoj polovini godine obezbeđeno je 730 tona voća i povrća. Na taj način, u okviru projekta „Pomažemo da imaju oni koji nemaju“, više od 9000 socijalno najugroženijih građana svakodnevno ima obezbeđen obrok.
 
Onima kojima je pomoć najpotrebnija, zahvaljujući kompaniji Delez Srbija, a posredstvom Banke hrane Beograd, svakog dana obezbeđuje se sveže voće i povrće u prodavnicama Maxi i Tempo. U okviru projekta „Pomažemo da imaju i oni koji nemaju“ uključeno je 68 udruženja. Projekat traje već tri godine i do sada je donirano više od 3000 tona hrane. 
 
Saradnja kompanije Delez Srbija i Banke hrane traje više od 10 godina, zajedno se organizuju različite aktivnosti sa ciljem da se pomogne najsiromašnijim građanima Srbije i obezbedi hrana za njih. 
 

Stvaranje zdravog i inkluzivnog radnog okruženja

Evropska nagrada za kompaniju Delez Srbija za zapošljavanje osoba sa invaliditetom
 
21. avgust 2018 - Kompanija Delez Srbija nagrađena je evropskim priznanjem za različitost i inkluziju na radnom mestu. Nagrada je dodeljena u kategoriji “radna snaga”, a predstavlja potvrdu primenjivanja najviših standarda kada su u pitanju obaveze i aktivnosti usmerene ka uspešnom prilagođavanju osoba sa invaliditetom u kompaniju i radno mesto.
 
U kompaniji su zaposlene 263 osobe sa invaliditetom, koje prolaze različite edukativne radionice, dok se sa 12 320 zaposlenih radi na promovisanju dobrih primera i stvaranju inkluzivnog radnog okruženja.
 
Evropsku nagradu za različitost i inkluziju na radnom mestu kompaniji Delez Srbija dodelila je svetska kompanija Springboard, koja pruža podršku korporacijama i različitim organizacijama da postanu što bolji poslodavac i izbor za osobe sa invaliditetom. Nagrada je svečano uručena na godišnjoj konferenciji u Švajcarskoj u novembru.
 

BESPLATNI SAVETI O PREVENCIJI MALIGNIH BOLESTI U MESECU BORBE PROTIV RAKA

17. mart 2018 - Veliki broj građana odazvao se pozivu na besplatne savete na temu prevencije malignih bolesti i značaja redovnih pregleda, koje je u mesecu borbe protiv raka organizovao Gradski zavod za javno zdravlje Beograd u Maksi supermarketu Alonso.
 
Stručnjaci iz Zavoda odgovarali su na pitanja očuvanja zdravlja, prevenciji, ali i važnosti uspostavljanja zdravijih životnih navika. Podršku doktorima u akciji “Misli ranije, biraj zdravije” pružili su i članovi studentskih organizacija – Udruženje studenata medicine (IFMSA) i Udruženje studenata farmacije (BPSA).
 
U Srbiji se svake godine dijagnostikuje oko 36.000 novih slučajeva malignih bolesti, a od njih godišnje umre više od 20.000 ljudi. Svaki peti smrtni slučaj u Srbiji posledica je nekog maligniteta
 
Prema rečima stručnjaka Zavoda, u velikom broju slučajeva, za nastanak raka odgovorni su određeni životni stilovi pojedinca od pušenja, nepravilne ishrane, fizičke neaktivnosti, konzumiranja alkohola, do preteranog izlaganja sunčevim zracima, a sve to nosi i do dve trećine rizika za nastanak pojedinih maligniteta. Čak oko 30 odsto svih smrtnih ishoda od malignih bolesti posledica su upravo ovih i sličnih životnih izbora. Na više od 80 odsto svih malignih bolesti može se uticati promenama ličnih životnih stilova, uz izbegavanje faktora rizika prisutnih u okolini, makar u meri u kojoj je to izvodljivo. 
 
Prema procenama Svetske zdravstvene organizacije obolevanje od malignih bolesti u svetu poraslo je sa 12,7 miliona u 2008. godini na 14,1 miliona ljudi u 2012. godini. Do 2032. godine očekuje se da će oboleti 25 miliona ljudi širom sveta, odnosno obolevanje od raka će porasti za 70 odsto. 
 
U Srbiji su od 2013. godine na snazi Nacionalni programi za skrining raka grlića materice, raka dojke i raka debelog creva, sa ciljem da se smanji obolevanje i umiranje od ovih maligniteta koji su u našoj sredini veoma zastupljeni, a koji upravo zbog otkrivanja u odmaklim fazama bolesti, odnose i veliki broj života.
 

SPORTOM DO ZDRAVIJEG DETINJSTVA

Prvaci i trećaci OŠ “Ivo Andrić ” obeležili Međunarodni dan fizičke aktivnosti
 
 10. maj 2018 – U Srbiji je svako treće dete gojazno, a jedan od razloga je i nedovoljna fizička aktivnost koja je sve izraženija u poslednjih 20 godina. Suprotno ovim brojkama, više od 130 prvaka i trećaka iz Osnovne škole „Ivo Andrić“ pokazali su da znaju zašto je važno da svaki dan trče, igraju se i budu aktivna.
 
Zato su ove godine aktivno proslavili Međunarodni dan fizičke aktivnosti i zajedno sa Maksi supermarketima uživali na poligonu spretnosti, štafeti sa loptama za pilates i igrom iks oks sa hula hopom.
 
Đaci su tada zajedno poslali jaku poruku zašto je važna fizička aktivnost za zdravo detinjstvo.
 

VELIKI ODZIV NA HUMANITARNOJ AUKCIJI SLIKA ZA INSTITUT ZA ONKOLOGIJU I RADIOLOGIJU

U Domu Jevrema Grujića prikupljeno približno 2 miliona dinara namenjenih za renoviranje odeljenja za onkologiju 
 
 
Na velikoj humanitarnoj izložbi i aukciji slika, koju je organizovala kompanija Delez Srbija, kako bi se prikupila sredstva neophodna za renoviranje odeljenja za onkologiju Instituta za onkologiju i radiologiju, prikupljeno je približno dva miliona dinara.
 
U Domu Jevrema Grujića partneri i prijatelji kompanije Delez Srbija, kao i ljubitelji umetnosti imali su priliku da pogledaju sve slike tokom sedmodnevne izložbe, a na kraju i da se nadmeću na aukciji za eksponate autora raznovrsnih generacija sa različitim stilskim i žanrovskim pristupima, od Miloša Bajića, Boška Karanovića, Nikole Gvozdenovića, Nikole Graovca, Milića Stankovića od Mačve, Radoslava Trkulje, Olje Ivanjicki, Aleksandra Cvetkovića, Zdravka Mandića, Grujice Lazarevića i svetski slavnog predstavnika naive - Janoša Mesaroša.
 
Humanitarna aukcija prva je u nizu aktivnosti koje je kompanija Delez Srbija realizovala u saradnji sa RTS-om, u okviru nacionalnog projekta “Rak je izlečiv”, a sa ciljem da se doprinese povećanju svesti o važnosti prevencije i obezbeđivanja boljih uslova za zdravstvenu negu obolelih u zdravstvenim ustanovama. 
 
Aukciji je prethodila sedmodnevna izložba, koja je okupila veliki broj ljubitelja umetnosti, koji su kupovinom slika kompanije Delez Srbija, pokazali humanost i podršku kad je ona potrebna. 
 

OHRABRUJUĆI REZULTATI: GRAĐANI SRBIJE IPAK SVESNI VAŽNOSTI ZDRAVIJE ISHRANE

Beograd, 06. jun 2018 – Samo tokom 2017. godine kompanija Delez Srbija donirala je preko 21 tonu hrane, od čega je više od tonu bilo sveže voće i povrće za korisnike različitih humanitarnih organizacija. Ujedno, uspela je da utiče na povećanje svesti o važnosti zdravije ishrane, obzirom da je čak 38% ukupne prodaje privatne robne marke bilo iz asortimana zdravijih proizvoda. A da je briga o životnoj sredini podjednako važna vidi se i iz podatka da je ova kompanija zajedno sa potrošačima reciklirala više od devet tona otpada. 
 
U ambijentu autentične beogradske oaze - Botaničkoj bašti “Jevremovac”, kompanija Delez Srbija predstavila je svoje rezultate održivog poslovanja za prošlu godinu. Ovom prilikom predstavnici kompanije istakli su na važnost održivog poslovanja koje treba da bude sastavni deo svakodnevnog poslovanja, kao i da je briga o društvu i sredini u kojoj se posluje obaveza svih kompanija, ali i pojedinaca. 
 
Kompanija Delez Srbija, dan pre predstavljanja rezultata održivog poslovanja dobila je i priznanje od Ministarstva zaštite životne sredine kao kompanija koja se istakla svojim radom i zalaganjem u domenu zaštite životne sredine što je još jedna potvrda odgovornog poslovanja i brige o društvu.
 

VELIKA HUMANITARNA AKCIJA ZA POMOĆ INSTITUTU ZA ONKOLOGIJU I RADIOLOGIJU

Zaokruži račun u humanitarne svrhe
 
 
10. septembar 2018 - Prvi put u Srbiji, svi građani će moći na kasama da zaokruže račun i doniraju kusur u humanitarne svrhe, zahvaljujući akciji “Napravi razliku, pruži priliku” kompanije Delez Srbija.
 
U svim Maksi, Tempo i Shop&Go prodavnicama širom Srbije prilikom gotovinskog plaćanja kupci će moći da zaokruže račun do iznosa koji žele, a prikupljeni novac biće doniran Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije za nabavku neophodne medicinske opreme za pacijente.
 
Humanitarna akcija “Napravi razliku, pruži priliku” realizuje se u okviru nacionalne kampanje za borbu protiv malignih bolesti “Rak je izlečiv”, koju sprovodi Radio televizija Srbije uz podršku Ministarstva zdravlja Republike Srbije.
 
Doprinos velikoj humanitarnoj akciji moći će da pruže i oni građani koji ne obavljaju kupovinu i da na kasi samo uplate novac koji žele da namene u ove dobrotvorne svrhe. Svi koji budu donirali novac na kasi, uz fiskalni račun, dobiće i nefiskalni isečak na kom je naznačeno koliko je novca donirano u humanitarne svrhe. 
 

ZDRAV SLATKIŠ OD 40 KG ZA TVIGI

Pravo iz Tempo Ade danas je u Zoovrt stigao poklon za slonicu
 
 
Beograd 02.novembar 2018 - Kao da je predosetila da će ovo biti specijalan dan za nju. Slonica Tvigi, najstariji stanovnik beogradskog Zoološkog vrta, od ranog jutra je bila vesela. Navikla je na boje jeseni, ali joj je ipak jedna u ovo doba godine omiljena – narandžasta. 
 
Bilo je samo nekoliko sekundi potrebno da Tvigi ugleda i dođe do ogromne bundeve od 40 kilograma i da svima stavi do znanja da je došlo njeno vreme za zdravu užinu.
 
Sad već tradicionalno, bundeva je došla iz hipermarketa Tempo Ada, pravo na posed slonice Tvigi, pažljivo čuvana samo za nju.
 
Kažu da bundeva čuva zdravlje i lepotu i da je prava riznica vitamina. Tvigi kao da sve to zna, pa iako je najstariji stanovnik Zoološkog vrta, mnoge životinje bi joj pozavidele kako na današnoj užini, tako i na reputaciji jedne od omiljenih životinja među mališanima. 
 

OTVOREN PRVI EKOLOŠKI MAKSI SUPERMARKET

7. novembar 2018 - Najveći trgovinski lanac u zemlji, kompanija Delez Srbija, otvorila je prvu ekološku prodavnicu – Maksi supermarket na Novom Beogradu. Ekološki sistem komercijalnog hlađenja, primenjen u ovoj prodavnici, kompanija je realizovala zajedno sa partnerima, a podrška za ovaj inovativan pristup dobijena je i od strane Mašinskog fakulteta u Beogradu. 
 
Otvaranju prvog ekološkog Maksi supermarketa u Srbiji prisustvovali su Goran Trivan, ministar za zaštitu životne sredine i Kventin Roje, generalni direktor kompanije Delez Srbija. 
 
Briga o životnoj sredini za kompaniju Delez Srbija veoma je važna, pokrenute su brojne inicijative i realizovane aktivnosti usmerene ka tome da se poveća ekološka svest svih građana. Prodavnica na Novom Beogradu je, pored novog ekološkog uređaja, opremljena modernom, funkcionalnom i ekonomičnom opremom po najvišim ekološkim standardima za čuvanje i izlaganje robe.
 
Kompaniji Delez Srbija su u razvoju ovog ekološkog rešenja pomogle kompanije Danfoss, Frigomax i de Rigo Refrigeration. U ovoj godini, kompanija Delez Srbija dobila je i priznanje od Ministarstva zaštite životne sredine kao kompanija koja se istakla svojim radom i zalaganjem u domenu zaštite životne sredine što je još jedna potvrda odgovornog poslovanja i brige o društvu.
 

U SUSRET SVETSKOM DANU DIJABETESA - PREVENCIJOM DO ZDRAVIJEG ODRASTANJA

Fizička aktivnost i pravilna ishrana mogu da spreče dijabetes
 
8. novembar 2018 – Sve je veći broj dece u Srbiji koja boluju od dijabetesa, a posledica toga predstavljaju i alarmantni podaci da je svako treće dete u Srbiji gojazno. Pravilan izbor namirnica, konzumiranje voća i povrća i redovna fizička aktivnost glavni su faktori u prevenciji gojaznosti i njenih posledica kao što je dijabetes, zaključak je učesnika panela na temu borbe protiv dijabetesa u organizaciji kompanije Delez Srbija.
 
U susret Svetskom danu dijabetesa koji se obeležava 14.novembra, učesnici panela su akcenat stavili na decu i na važnost pravovremenih reakcija još od detinjstva.
 
Učestalost metaboličkog sindroma povećavala se statistički značajno sa godinama: kod gojazne dece od 7-15 godine iznosila je 34.8 odsto, adolescenata od 16 do 20 godine 38.9 odsto, mladih od 20 do 30 godine - 58.1 odsto, dok je kod odraslih zabeleženo 38 odsto.
 
Kompanija Delez Srbija kontinuirano se bavi edukacijom, pogotovo kad su zdraviji izbori u pitanjui kroz različite događaje prevencijom, pre svega zaposlenih, ali i svih građana.
 

RENOVIRANA LABORATORIJA NA INSTITUTU ZA ONKOLOGIJU I RADIOLOGIJU

Beograd, 10.decembar 2018 – Laboratorija za medicinska istraživanja na Institutu za onkologiju i radiologiju renovirana je i spremna za korišćenje, zahvaljujući prikupljenim sredstvima na humanitarnoj aukciji slika koju je organizovala kompanija Delez Srbija.
 
Priliku da prvi pogledaju kako sada izgleda renovirana laboratorija koju će koristiti medicinsko osoblje Instituta imali su prof. dr Radan Džodić, v.d. direktora Instituta za onkologiju i radiologiju i Kvantan Roje, generalni direktor kompanije Delez Srbija.
 
Ovo je samo prva u nizu akcija koje kompanija Delez Srbija sprovela u saradnji sa RTSom, u želji da podrži i doprinese ostvarivanju ciljeva nacionalne kampanje "Rak je izlečiv" u cilju podizanja svesti o važnosti prevencije i obezbeđivanja boljih uslova za zdravstvenu negu obolelih od malignih bolesti.
 

Novogodišnji ručak za najstarije Beograđane

17. decembar 2018 – Decembar je mesec kad tradicionalno sumiramo godinu iza nas i pravimo planove za narednu, ali i period u godini posvećen darivanju i deljenju. U Prihvatilištu za stara i odrasla lica trenutno boravi oko 120 korisnika koji su, zahvaljujući kompaniji Delez Srbija, imali priliku da osete pravu toplu prazničnu atmosferu. 
 
Naime, naši zaposleni su, samo za korisnike Prihvatilišta organizovali pripremu novogodišnjeg ručka.  
 
Saradnja sa Prihvatilištem za odrasla i stara lica uspostavljena je poršle godine. 
 

OBRADOVALI SMO MALIŠANE U SVRATIŠTU

U zajedničkoj akciji kolega iz Službe podrške i Distributivnog centra, prikupljeno je čak 200kg dečje garderobe koja je donirana Svratištu za decu na Novom Beogradu. U ovoj akciji učestvovale su i kolege iz transporta i internet prodaje, koji su organizovali prevoz i potrudili se da garderoba stigne na pravo mesto.
 
Još jednom, sjajnom međusektorskom saradnjom učinili smo dobru stvar za zajednicu u kojoj poslujemo. Svakako, samo Deda Mraz zna šta su mališani poželeli za Novu godinu, ali njihovi osmesi pokazali su nam da smo učinili pravu stvar i doneli dašak praznične atmosfere na zadovoljstvo svih.