U MAKSIJU OBELEŽEN SVETSKI DAN OBOLELIH OD CELIJAKIJE

16. maj 2017 - Koliko u današnje vreme predstavlja izazov formiranje zdrave, nutritivno vredne hrane za osobe koje moraju da izbegnu gluten, na koji način pripremati obroke za decu i  kako birati proizvode kad postoji problem sa celijakijom – samo su neka od pitanja na koje su odgovore prisutnima u Maxi supermarketu Alonso davale Jasna Marić, predstavnik Udruženja celijakličara Vojvodine i Dajana Poleksić, inženjer prehrambene tehnologije, a povodom obeležavanja Svetskog dana obolelih od celijakije.

 

Svi oni koji su želeli da probaju i proizvode bez glutena, pogotovo poslastice, uživali su u hrani koju je pripremao kuvar Nenad Veljković.

 

U svetu oko jedan odsto populacije boluje od celijakije, dok se u Srbiji procenjuje da je broj obolelih između 35.000 i 70.000.

 

“Danas je svest mnogo veća o celijakiji i intoleranciji na gluten i važno je da se prepoznaje značaj povećanja asortimana proizvoda koje mogu da koriste svi sa ovim problemima. Postoji razlika između celijakije i intolerancije na gluten. Celijakija je bolest koja ima imunološku osnovu i to na način gde ćelije imunog sistema reaguju na prisustvo glutena u crevima i ima genetsku predispoziciju, dok se intolerancija na gluten manifestuje kroz niz simptoma kao i celijakija, ali nema naslednu osnovu. Gluten je prisutan u skoro svim industrijskim proizvodima, nalazi se čak i tamo gde ga ne očekujete- u lekovima, kozmetičkim proizvodima, raznim pićima, čokoladi i slično, zato je važno pažljivo čitati deklaracije i kupovati u proverenim prodavnicama, kao što je Maksi”, kaže Dajana Poleksić, diplomirani inženjer prehrambene tehnologije.

 

Nabavka proizvoda za osobe koje imaju problem sa glutenom nije uvek jednostavna.

 

“Prilagođavanje svim promenama koje donosi savremeni način života neizbežno je da biste odgovorili na sve ono što je kupcu potrebno. Počevši od toga da u našim prodavnicama pronađe sve što mu je potrebno, a onda i da dobije savet na koji način da poboljša kvalitet svog života. Zato nam je važno da pored velikog izbora proizvoda, kupci znaju da brinemo o njima”, kaže Nikola Papak, menadžer komunikacija kompanije Delez Srbija.