Pravilna ishrana dece jedna je od najisplativijih investicija u njihovu budućnost. Birajući hranu za naše mališane, već u detinjstvu stvaramo "voljenu" i "nevoljenu" hranu i izgrađujemo njihov ukus. Drugim rečima, otpočinjemo proces obrazovanja u oblasti ishrane i polažemo kamen temeljac za način ishrane koji će preovlađivati u kasnijem životu deteta.

Metabolizam deteta je usklađen sa brzinom njegovog rasta i razvoja i zato je značajno da dete konzumira hranu koja mu je potrebna. Mnoga deca dobijaju dovoljno kalorija da zadovolje energetske potrebe, ali to nisu uvek i dovoljno dobre namirnice, kadre da detetu obezbede dobro zdravlje.

Dovoljno je da malo više povedete računa o izboru namirnica, načinu spremanja i njihovom serviranju. A od tih na izgled malih stvari, vaše dete i vi ćete imati ogromnu korist. Uvedite vaše dete u zdravu ishranu još od najranijeg uzrasta, jer je ona za njega od vitalnog značaja.

Povrće treba da čini glavnu masu obroka, što praktično znači da poboljša izgled proteinske hrane: ribe, mesa i živine, i učini je ukusnijom.

Kuvanjem povrće gubi boju jer se magnezijum u hlorofilu zamenjuje vodonikom. Postoji više načina kuvanja:

  • Povrće se stavi u veću količinu vode (da ogrezne), koja se zagreva dok ne proključa, a potom se temperatura smanji i povrće kuva poklopljeno. Taj način kuvanja je najbolji za krompir, šargarepu, peršun, kupus. Voda od kuvanja može da se iskoristi za supu ili sos.
  • U malu količinu vode, koja je prethodno proključala, ubaci se povrće i kuva na visokoj temperaturi (sa ili bez poklopca). Ovako se kuvaju brokoli, karfiol, blitva.
  • Kuvanje na pari: Pošto i na ovaj način mogu da se izgube pojedini važni hranljivi sastojci, povrće se kuva samo dok ne omekša i servira odmah ako je moguće. Inače, ukus povrća je bolji kad je ono skuvano na pari. Brokoli i šargarepa su ukusniji ako se neposredno posle kuvanja preliju hladnom vodom.

    Kako da privolite decu da jedu povrće?

    1. 1. Uporno ga servirajte. Ako ga deca stalno gledaju, veća je verovatnoća da će ga jesti. Ukoliko izbegavaju da ga uzmu za ručak, ponudite ga za večeru.

      2. Supa je odličan način da obezbedite raznovrsne hranljive sastojke u jednom tanjiru.

      3. Mnoga deca ne vole «jak» ukus i strukturu zelenog lisnatog povrća: karfiola, brokolija, prokelja. Zato ga pomešajte sa drugim povrćem.

      4. Blendiranje je dobar način da jak ukus «sakrijete», a čorbi dodate boju i teksturu.

      5. Izdinstajte zajedno tikvice i paradajz.

      6. Napravite salatu od rendane šargarepe.

      7. Izdinstajte zajedno tikvice, plavi patlidžan, luk, paradajz i pečurke.

      8. Deca ponekad više vole sveže povrće od kuvanog.

      9. Začinite povrće: dodajte beli luk u pire; pospite iseckan luk po prženim jajima; dodajte oraščić u jela od spanaća; u salatu dodajte krem sir; preko salate od krompira ili paste stavite iseckanu papriku.

      10. Pecite povrće: plavi paradajz, luk, paradajz, pečurke.

      11. Napravite sok od povrća; odlična kombinacija je šargarepa, narandža, četvrtina kupusa.

      12. Servirajte raznobojno povrće na tanjiru (dugine boje obezbediće najviše hranljivih sastojaka).

      13. Servirajte manju količinu povrća. Velika količina može obeshrabriti dete.

      14. Uživajte u obroku zajedno sa detetom. Ako vidi da vi sa uživanjem jedete raznovrsno povrće, veća je verovatnoća da će ga i ono prihvatiti.

    Maxi Online prodavnica

    Anketa

    Koji od sledećih 5 proizvoda Vam se najviše sviđa?






    MAXImini MAXITempo